Peugeot Xud9te motor

Lägg upp en annons på saker du INTE behöver till din Niva.
Goldfishcustom
Inlägg: 1
Blev medlem: 28 aug 2022 13:21

Peugeot Xud9te motor

Inlägg av Goldfishcustom »

Hejsan, en vild chansning men jag har läst att Lada niva säljs med Xud 9 motor, alltså en Peugeot 1.9d motor. Tror de va en norrman jag läste har konverterat till 1.9td som är samma block men med turbo.
Jag har nämligen en Xud9te motor med helt mekanisk dieselpump som endast gått 4000mil som jag tänkte lögga i en Peugeot Partner. Motorn är genomgången med ny kamrem, ny vattenpump, genomgången topp, egentligen endast för att motorn stått på en skrot under många år och ja ville säkerställa att allt är i skick. På grund av nytt projekt med Peugeots 2.0hdi motor med commonrail styrning så är xud motorn överflödig. Det skulle vara roligt om en såndär motor kom till användning av någon och inte bara ligger och rostar . Motorn är otroligt fräsch, målad i Ford blå, men alu topp och mattsvart insugs rör. Även helt ny koppling medföljer samt alla filter bytta. Som sagt helt mekanisk dieselpump utan startspärr och krångel. Vid intresse skicka gärna ett meddelande så svarar jag. Motorn kan hämtas från Norrtälje med omnejd
Mvh Jonas
Oskar:)
Inlägg: 1
Blev medlem: 22 dec 2022 19:57

Re: Peugeot Xud9te motor

Inlägg av Oskar:) »

Halloj! Jag är intresserad om motorn finns kvar! Är det Bosch eller Lucas dieselpump?
Skriv svar