trött på folk

Allmänt Lada-Niva snack!
uazbuhanka
Inlägg: 139
Blev medlem: 03 apr 2017 08:32
Ort: pålsboda

trött på folk

Inlägg av uazbuhanka »

ja förlåt MEN varför åker du rysk fråga folk mig,

jo jag giller ryska fordon STORT fråge tecknen :D men det jo skit öhh nej och så
böjer det :lol: jag giller tänket ryssen har till sina fordon brytarspetsar från uaz

passar ural mc dnepr, stödstängar från uaz passar i dnepr kullager som finns i ryska fordon
passar i alla genomtänkt eller ??

diskutera med folk som åker toyota går inte jag tycker det tråkig bilar vem fan stå och titta på en toyota

nä ni ryska fordon det känsla det :D
SA4AQS
Inlägg: 141
Blev medlem: 18 maj 2019 09:08
Ort: Gustafs, Säter's Kommun

Re: trött på folk

Inlägg av SA4AQS »

Ja jag får mest höra "frän bil" "cool bil" mm, och om någon frågar varför Lada Niva så svarar jag bara att jag gillar äventyr :D
"Having a LADA is not about driving from A to B it's about the adventure between"
Lada Niva -06
Volvo 740GL/E -88
Volvo 745 GLT 16v -89
niva-2121
Inlägg: 1684
Blev medlem: 17 okt 2011 09:48
Ort: Åkers styckebruk

Re: trött på folk

Inlägg av niva-2121 »

En gång för några år sedan, efter att ha varit och lekt på Botkyrka offroadområde, stannade jag och fyllde på luft i däcken hos OKQ8 i Botkyrka.
Då kom det fram ett gäng ryssar och beundrade "Ludmilla" och ville titta på allt möjligt. :)
På bruten svenska höjde de "Ludmilla" till skyarna och berättade om sina minnen av Niva från hemlandet. :lol:
Enbart trevlig "halvtimma" med Nivaberättelser. :D
Forumsponsor
uazbuhanka
Inlägg: 139
Blev medlem: 03 apr 2017 08:32
Ort: pålsboda

Re: trött på folk

Inlägg av uazbuhanka »

träffar som tur är flest folk som tycker dom är häftiga :D

har faktisk vunnit ett pris med min uaz :D av bosse bildoktorn :o det var roligt

var du ån gör stanna inte vid trukstop med en uaz

det som gör att ryska fordon har stulit mitt hjärta är tänket omkring deras fordon

varför kör ni rysk ????
dea
Inlägg: 320
Blev medlem: 07 feb 2014 22:16
Ort: Njura NÖ Skåne

Re: trött på folk

Inlägg av dea »

uazbuhanka skrev: 04 jul 2021 08:56
varför kör ni rysk ????
För det är en enkel bil som man själv kan fixa med samt att man kommer fram även på sämre skogsvägar och åkrar.
rid54
Inlägg: 1476
Blev medlem: 20 apr 2012 16:25
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Re: trött på folk

Inlägg av rid54 »

dea skrev: 04 jul 2021 12:50
uazbuhanka skrev: 04 jul 2021 08:56
varför kör ni rysk ????
För det är en enkel bil som man själv kan fixa med samt att man kommer fram även på sämre skogsvägar och åkrar.
Som ovanstående. Jag skulle nog välja Niva, även om den inte vore rysk dessutom.
/Rickard
Niva 2011; "Grodan" (Vardīte)
Lada 2107 från 1984; "Olga" (såklart...)
Volvo TL 22 (935)
maggan
Inlägg: 501
Blev medlem: 07 nov 2011 14:22
Ort: Bodø - Norge

Re: trött på folk

Inlägg av maggan »

har bara upplevt positiva kommentarer och trevliga samtal.
Tror jag får mer positiv uppmærksamhet med Nivan en om jag hade haft porsche, ferarri eller lambo.

Folk undrar vad det ær och tycker at den er knalltuff, eller så mimrar de om att nær de vas små så hade morfar en sånn :D
Väldigt få gillar Lada men ALLA älskar en Niva.

Niva -94
Prosjekttråd: Min lilla Lada (Lada i Norge)
rid54
Inlägg: 1476
Blev medlem: 20 apr 2012 16:25
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Re: trött på folk

Inlägg av rid54 »

maggan skrev: 17 aug 2021 10:01 har bara upplevt positiva kommentarer och trevliga samtal.
Tror jag får mer positiv uppmærksamhet med Nivan en om jag hade haft porsche, ferarri eller lambo.

Folk undrar vad det ær och tycker at den er knalltuff, eller så mimrar de om att nær de vas små så hade morfar en sånn :D
:D Har blivit stoppad i tullen i Värtahamnen (Stockholm), från Rīgabåten (två gånger) av en glad tullare som ville berätta om att mormor hade en sån bil... Nån vidare kontroll utfördes inte. Smugglarna kör nog tyskt.
/Rickard
Niva 2011; "Grodan" (Vardīte)
Lada 2107 från 1984; "Olga" (såklart...)
Volvo TL 22 (935)
Skriv svar