Hade även lysande motorlampa för ett tag sedan som slocknade och kom imellanåt, då köpte jag läsaren, då hade jag P0327 vilket borde vara knacksensor, pillade lite på kablaget och sen har den hållt sig borta

Vad för tändstift har du i motorn?rid54 skrev: ↑08 nov 2022 20:05 Spännande...
Jag har kört 12000 mil utan att byta tändstiften. Har fått misständningslarm några gånger efter långa stillestånd, men det verkar vara mer "fuktrelaterat" än nånting annat, eftersom det "självläkt" varje gång. Det som kan spöka (om inte tändstiften är uppenbart slut) är sensorerna för kamaxeln och vevaxeln. Dessa är billiga delar och lätt utbytta.
Tändstiften är original, jag har haft bilen sedan den var ny men aldrig rört dem (if it ain't broken, don't fix it).niva-2121 skrev: ↑09 nov 2022 08:28Vad för tändstift har du i motorn?rid54 skrev: ↑08 nov 2022 20:05 Spännande...
Jag har kört 12000 mil utan att byta tändstiften. Har fått misständningslarm några gånger efter långa stillestånd, men det verkar vara mer "fuktrelaterat" än nånting annat, eftersom det "självläkt" varje gång. Det som kan spöka (om inte tändstiften är uppenbart slut) är sensorerna för kamaxeln och vevaxeln. Dessa är billiga delar och lätt utbytta.
Vid 120.000 km rekommenderar Suzuki att tändstiften ska kontrolleras i Jimny - inte bytas!
(trots det var man ju där och kollade ett stift vid 40.000 km)