Finns intresse och något syfte med forumet längre?

Serviceavbrott, uppdateringar och annat som gjorts med forumet.

Ska forumet få leva kvar och finns intresse att vara med och sponsra driften för det?

Ja, det ska finnas kvar men jag är inte beredd att lägga några pengar på det
1
5%
Ja det ska finnas kvar och jag är beredd att spronsra till driften årligen
18
95%
Nej, lägg ner skiten! :-)
0
Inga röster
 
Antal röster: 19

Larsson
Inlägg: 1897
Blev medlem: 11 nov 2008 22:05
Ort: Luleå
Kontakt:

Finns intresse och något syfte med forumet längre?

Inlägg av Larsson »

Hej!

Tänkte att jag ställer frågan rakt och öppet, finns något intresse för att forumet ska finnas kvar?

Jag ska erkänna att jag inte är så bra på att hänga här själv längre och jag vet inte hur mycket aktivitet som finns kvar, dessutom kostar det ca 1500-1600kr per år att hålla igång och jag är inte så sugen att lägga ut de pengarna ur egen ficka.

(Håller på att se över alternativen för att lägga upp lite reklam på forumet och dra in pengar den vägen)

Lägger upp en omröstning och ser vad jag får in för svar.

(era röster är anonyma så ni behöver inte vara rädda för att rösta precis som ni tycker)
/Larsson (Admin)

Lada Niva -80 (veteran)
Lada Niva -81 (veteran)

If speed kills.....Lada owners will live forever.
VolgaOlga
Inlägg: 6
Blev medlem: 27 nov 2013 21:04
Ort: Hjärnarp

Re: Finns intresse och något syfte med forumet längre?

Inlägg av VolgaOlga »

Hejsan
Absolut är det det !
Det är en viktig resurs för alla Niva ägare. Reklam - varför inte ?
Eller medlemskap ?

Måste själv säga att jag inte varit så aktiv pga sjukdom bland annat. Sedan så ska det väl sägas att jag kör Niva på vintern och Samara på sommaren.

Jag har flera gånger velat komma ut på träffar och så.
Måste skärpa mig.
Användarens profilbild
valpowner
Inlägg: 75
Blev medlem: 23 feb 2009 17:54

Re: Finns intresse och något syfte med forumet längre?

Inlägg av valpowner »

Absolut! Det är det här som håller min Lada igång. Dagens verkstäder har inte erfarenhet och kunskap om Lador, vad jag vet.
Hälsningar Rickard
Lada Niva -07
Jeep Grand Cherokee -95
Volvo Valp -63

Volvo XC 60 AWD
jag
Inlägg: 61
Blev medlem: 19 aug 2021 09:45
Ort: Hökarängen

Re: Finns intresse och något syfte med forumet längre?

Inlägg av jag »

Jag skulle givetvis kunna betala en skälig årsavgift. Skulle det då vara i form av medlemskap i förening tänker du? Eller har du enskild firma? Hur mycket tid lägger du idag på forumet och hur mycket skulle det bli i framtiden? Förening förutsätter ju att det finns folk till styrelse och att det finns tid till årsmöten etc. samt någon som sköter kassa samt en revisor. Även enskild firma kräver ju sin tid och revisor och får du inte in nog med medlemsavgifter belastas du ju personligen.

Det är mycket att tänka på när det kommer till sådant här. Jag har erfarenhet sedan tidigare men har ingen möjlighet att engagera mig mer idag då jag redan har engagemang i kyrka, kulturförening, motorklubb samt familj och heltidsjobb. Men avgift kan jag ju betala..

Att ragga sponsorpengar och reklam är ingen dum idé men även det tar tid i anspråk.
Händer inget - händ själv!
————————————————
Niva 1700 -09
Mercedes W123 230 -83
rid54
Inlägg: 1476
Blev medlem: 20 apr 2012 16:25
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Re: Finns intresse och något syfte med forumet längre?

Inlägg av rid54 »

Kollar några gånger i veckan. Gör gärna inlägg om jag tror att det kan hjälpa (och ibland ändå). Betalar gärna för att stötta driften!
/Rickard
Niva 2011; "Grodan" (Vardīte)
Lada 2107 från 1984; "Olga" (såklart...)
Volvo TL 22 (935)
Larsson
Inlägg: 1897
Blev medlem: 11 nov 2008 22:05
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Finns intresse och något syfte med forumet längre?

Inlägg av Larsson »

jag skrev: 07 jan 2022 16:30 Jag skulle givetvis kunna betala en skälig årsavgift. Skulle det då vara i form av medlemskap i förening tänker du? Eller har du enskild firma? Hur mycket tid lägger du idag på forumet och hur mycket skulle det bli i framtiden? Förening förutsätter ju att det finns folk till styrelse och att det finns tid till årsmöten etc. samt någon som sköter kassa samt en revisor. Även enskild firma kräver ju sin tid och revisor och får du inte in nog med medlemsavgifter belastas du ju personligen.

Det är mycket att tänka på när det kommer till sådant här. Jag har erfarenhet sedan tidigare men har ingen möjlighet att engagera mig mer idag då jag redan har engagemang i kyrka, kulturförening, motorklubb samt familj och heltidsjobb. Men avgift kan jag ju betala..

Att ragga sponsorpengar och reklam är ingen dum idé men även det tar tid i anspråk.
Det tar väl inte så mycket tid så länge inget strular eller att Loopia uppdaterar nåt på sina servers...... :mrgreen:

Jag kollar läget för intresset då det kostar en slant att hålla igång........och jag känner mig lite fånig varje gång jag försöker få ihop pengarna så jag slipper lägga ut allt ur egen ficka. :oops:

Inga företag eller styrelser, frivillig sponsring.....som tidigare.
/Larsson (Admin)

Lada Niva -80 (veteran)
Lada Niva -81 (veteran)

If speed kills.....Lada owners will live forever.
Användarens profilbild
kacce
Inlägg: 48
Blev medlem: 26 jan 2018 19:21

Re: Finns intresse och något syfte med forumet längre?

Inlägg av kacce »

Jeg vil også være med å betale.
Zphinx
Inlägg: 156
Blev medlem: 01 sep 2015 18:42
Ort: Linköping

Re: Finns intresse och något syfte med forumet längre?

Inlägg av Zphinx »

Det är klart forat ska vara kvar.
All hjälp man kan få här är svår o hitta någon annanstans.
Gör vi som tidigare o lägger en slant till Larsson när hyran skall betalas så är det enkelt löst.
Medlemskap skapar bara en massa jobb. Lika så reklam är väl skönt om man kan slippa.
Jag vet inte hur många ”aktiva” vi är här. Men kostnaden kan inte bli många kr per man.
niva-2121
Inlägg: 1684
Blev medlem: 17 okt 2011 09:48
Ort: Åkers styckebruk

Re: Finns intresse och något syfte med forumet längre?

Inlägg av niva-2121 »

Jag har sponsrat med en hundring de senast åren, och det tänker jag fortsätta med.
Något medlemskap behövs inte - bara en massa administration i onödan för Larsson, tycker jag.
God fortsättning på det nya året tillönskas er alla. :D
Forumsponsor
jag
Inlägg: 61
Blev medlem: 19 aug 2021 09:45
Ort: Hökarängen

Re: Finns intresse och något syfte med forumet längre?

Inlägg av jag »

När ska man sponsra med pengarna, hur tas de emot och så? (ivrig) 8-)
Händer inget - händ själv!
————————————————
Niva 1700 -09
Mercedes W123 230 -83
Ewa
Inlägg: 27
Blev medlem: 04 mar 2011 20:32
Ort: Luleå

Re: Finns intresse och något syfte med forumet längre?

Inlägg av Ewa »

Tycker absolut att forumet ska vara kvar, annars blir det mycket samlad kunskap som går förlorad. Är inte inne lika mycket som förr, jag har bara kvar en Niva men jag skulle gärna betala en slant. Ibland är det guld värt att kunna gå in och läsa bland alla tips. Om alla som är intresserade svischar lite var så blir det nog inte mycket per person. Men om reklam kan vara en lösning är det väl också ok.
Larsson
Inlägg: 1897
Blev medlem: 11 nov 2008 22:05
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Finns intresse och något syfte med forumet längre?

Inlägg av Larsson »

jag skrev: 20 jan 2022 10:27 När ska man sponsra med pengarna, hur tas de emot och så? (ivrig) 8-)
Jag lägger upp ett inlägg när det är dags, info om hur man betalar finns med i inlägget.
/Larsson (Admin)

Lada Niva -80 (veteran)
Lada Niva -81 (veteran)

If speed kills.....Lada owners will live forever.
Homegrown
Inlägg: 232
Blev medlem: 03 aug 2011 23:40

Re: Finns intresse och något syfte med forumet längre?

Inlägg av Homegrown »

Angående forumets vara eller inte vara så uppfattar jag som att det finns väldigt många som går in och läser på forumet. Jag lyfte min Homegrown Niva tråd för någon vecka sedan och ca 1000 nya views. Så det verkar som att forumet har massor med passiva besökare.
Vet inte vad som krävs för att kunna få reklamintäkter. Är på flera forum som har reklam utan att den tar över. Om sen sidan skulle generera ett överskott så är det bra för framtida utgifter.
Ahlberg stafettpinnen till Larsson osv behövs någon med intresse och driv.
Har som användare haft ett enormt bollplank och kunskapskälla i detta forum. Att inspirera och bli inspirerad.

Tror alla vill att forumet skall finnas men ingen har drivet att hjälpa till (jag inräknad).
Larsson
Inlägg: 1897
Blev medlem: 11 nov 2008 22:05
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Finns intresse och något syfte med forumet längre?

Inlägg av Larsson »

Omröstningen har gett 14svar där samtliga vill ha kvar forumet och är beredd att lägga en slant till driften av det.

Det blir ca 100kr per skalle och år så det ser hoppfullt ut. :geek:
/Larsson (Admin)

Lada Niva -80 (veteran)
Lada Niva -81 (veteran)

If speed kills.....Lada owners will live forever.
niva-2121
Inlägg: 1684
Blev medlem: 17 okt 2011 09:48
Ort: Åkers styckebruk

Re: Finns intresse och något syfte med forumet längre?

Inlägg av niva-2121 »

Önskat belopp insatt på kontot. ;)
Tack för att du fortsätter att förnöja oss. :lol:
Forumsponsor
Skriv svar