Stötfångare med inbyggda lampor

Här kan du visa upp eller beskriva modifieringar du gjort på din bil.
Larsson
Inlägg: 1897
Blev medlem: 11 nov 2008 22:05
Ort: Luleå
Kontakt:

Stötfångare med inbyggda lampor

Inlägg av Larsson »

Var ute med familjen och "Geocachade" förra Söndagen (se http://www.geocaching.com för mer info)

Det blev lite Offroadkörning med Ladan strax utanför stängslet vid Kallax Flygplats här i Luleå. När vi kom där efter skoterleden så noterade jag en stötfångare som stod lutad mot ett träd.........har sett den tidigare för flera år sen när jag passerade med motorcykeln men denna gång dök det upp ett ord i mitt huvud när jag såg den......"LADA!"

Stannade och tittade närmare på den....och visst är det en Lada stötfångare, den ser precis ut som den jag har på min bil.....förutom att den har hål för nån slags lampor i bägge ändarna på framsidan?!?

Hade bilen full i skräp som jag skulle föra till Återvinningen på Måndag, dessutom hade jag hela familjen med mig så den fick inte plats. Tog istället en liten Off-Road tur på lunchen i Tisdags och hämtade den då.

Tog en närmare titt på den och kollade upp siffrorna som står på hörnen i plast
De är märkta med nummer 21061-2803153

Sökte på nätet efter detta nummer och fick massor av träffar...men en av dem var den här.

http://www.pasker.ru/auto_cat/?model=7&group=118

Och där är ju min konstiga stötfångare!

Mailade min Lada kompis Ungern för att höra om han vet från vilken bil den kommer.......för jag har aldrig sett en Lada med dimljus eller blinkers på dessa ställen.

Enligt honom är detta från den Kanadensiska versionen av Lada 1600 (se bild nedan)
Bild

Tydligen är det samma lampor som Nivan har som blinkers framtill som skall sitta i hålen till stötfångaren.........så här ser den ut

Bild


Bild
Så här ser den ut på bilen.......

Bild

Bild
Hade inget hål för veven.....så jag var tvungen att göra ett.
/Larsson (Admin)

Lada Niva -80 (veteran)
Lada Niva -81 (veteran)

If speed kills.....Lada owners will live forever.