ECU configuration change

Behöver du tips eller hjälp? Ställ din fråga här.
iw4blg
Inlägg: 1
Blev medlem: 17 jan 2021 18:58

ECU configuration change

Inlägg av iw4blg »

Hi again.. I have one question..
I have a Lada Niva MY2005 Euro 3 and looking at the configuration of my ECU with the APP OpenDiag I saw the "Starting characteristic" set to "RUSSIAN. Anybody knows what does it means? My guess is that the ECU could use different parameters upon cranking and warm-up basing on what is selected on the "Starting characteristic" flag. Furthermore, I've found on some documentation that Bosch ECU should have a pin to select among two different mappings. In my ECU that pin isn't connected. Is that the one to use to switch from "Russian" to "Something else" starting characteristic?

Hej igen .. Jag har en fråga till .. 😉
Jag har en Lada Niva MY2005 Euro 3 och tittar på konfigurationen av min ECU med APP OpenDiag såg jag "Startkaraktäristiken" inställd på "RYSSKA. Någon vet vad det betyder? Min gissning är att ECU kan använda olika parametrar vid vevning och uppvärmning baserar sig på vad som är valt på "Startkarakteristik" -flaggan. Dessutom har jag i viss dokumentation funnit att Bosch ECU ska ha en stift att välja mellan två olika mappningar. Är det den som ska användas för att byta från "ryska" till "något annat" startkaraktäristik?...

Tack so mycket for din hjalp!
Ha det bra!