Nytillkommen medlem!

Givetvis är Ladaägare som inte kör Niva välkomna att hänga här, detta är deras tråd.
Foto-Cicci
Inlägg: 2
Blev medlem: 02 sep 2019 13:47
Ort: Uddevalla

Nytillkommen medlem!

Inlägg av Foto-Cicci »

Hej
jag ville bara säga hej! En gång körde jag lada Niva i mitt jobb som vaktmästare på ett museum. Härlig tid. Bilen gick över både stock och sten men även en hel del på landsvägen. Tämligen skönt att puttra kring i lagom fart, ta sig fram i alla väder. I framtiden kommer det bli en Niva igen, har kört diverse andra fordon under flera år bla Citroëns Berlingo, som även den är en ganska bra bil för den som har lite att flytta då och då samt dra släp eller när jobbets bilparkering översvämmas av vatten..
Men det skall bli intressant att ta till sig all den gedigna kunskap som finns här på forumet.Det blir läsning för fler långa höstkvällar! Jag skruvar med de enklare tingen numera. Jag finns i Uddevalla/Bohuslän samt i Dalsland och jag ser allt någon Niva då och då. Letar efter återförsäljare i västra Sverige. Det är så trevligt att bilen säljs fortfarande och att fler kanske också börjar upptäcka fördelarna med bilar som är enkla men stabila och pålitliga. Jag är både en naturmänniska som gärna kör på skogsväg/stigar, men också hobbymusikant med en del instrumentväskor som behöver fraktas stabilt så det blir både landsväg och småvägar, då även fågelskådning är ett intresse. Jag har också läst en del sköna diskussioner här redan, om ny - kontra gammal teknik och lite filosofiska tankar om bilen vi älskar.

Mvh Foto-Cicci
Uddevalla/Bengtsfors
rid54
Inlägg: 1476
Blev medlem: 20 apr 2012 16:25
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Re: Nytillkommen medlem!

Inlägg av rid54 »

Det finns ju inget annat att säga än hej och välkommen! Niva är lite som en livsstil om man så vill, eller en hobby om man tar det lite lugnare... :)
/Rickard
Niva 2011; "Grodan" (Vardīte)
Lada 2107 från 1984; "Olga" (såklart...)
Volvo TL 22 (935)
niva-2121
Inlägg: 1684
Blev medlem: 17 okt 2011 09:48
Ort: Åkers styckebruk

Re: Nytillkommen medlem!

Inlägg av niva-2121 »

Välkommen. ;)
Forumsponsor
Skriv svar