BRA, Green Cargo får så gärna bli stående -för alltid. Hoppas på KK. Ett totalt inhumant företag.niva-2121 skrev:I går fredags havererade SJ´s biljettboknings- och försäljningssystem från tidig morgon till sen eftermiddag.
De som tänkt sig åka tåg fick fråga på tågen om det fanns plats.
Green Cargo kunde inte heller köra sina tåg som planerat.
Här föreslår jag gammal teknik, som löser problemet.niva-2121 skrev:Annat trams, som inte kan skyllas Transportstyrelsen för, är att Stockholms stad, på miljömupparnas begäran, ska få 5.000 (femtusen) elcyklar för utlåning.
Men man har inte löst problematiken med att ladda batterierna.
Elcyklarna ska kunna avverka uppemot 2 mil på en laddning(när batterierna är nya).
Sedan är det meningen att man ska byta till annan elcykel.
Några laddningsstationer ska inte inrättas.
Det skulle bli för dyrt och omständligt.
För ingen vill väl heller inte vänta några timmar vid en laddningsstolpe på att batteriet ska laddas upp.
På väg till eller från jobbet.
Nu lär det spekuleras i att företaget som servar elcyklarna ska åka runt med bil och byta batterierna.
Vem ska stå för fiolerna med batteriladdningen/-utbytet, för det glömde miljömupparna i upphandlingen.
Vän av ordning frågar sig då hur många batteriservicebilar som krävs för att hålla 5.000 elcyklar rullande?
Hur kan det komma sig att miljömupparna tillåts leka med våra resurser?
Det var bättre förr, när man kunde åka snålskjuts på stången hos de hästdragna vagnarna(om nu någon mer är jag minns detta).
Montera "trampor" på cyklarna och skrota tramset.
Det finns små mopedbilar mm som är eldrivna och kör 10 mil utan laddning.