Såld.

Lägg upp en annons på saker du INTE behöver till din Niva.
ranger
Inlägg: 195
Blev medlem: 14 nov 2008 00:03
Ort: Ronneby

Såld.

Inlägg av ranger »

Hej alla forumedlemmar. Jag har efter mycket funderande bestämt mig för att avyttra min vita Niva som vissa känner till som "gräshoppan".
Det är en -84 med 2,3 liter turbodiesel från peugeot samt fyrväxlad automat från en pajero. Bakaxel kommer från volvo 240/740.
Bilen är ombyggd och modifierad med framkomlighet i åtanke så komforten har fått stå tillbaka lite ;)
Den är just nu obesiktigad, men har varit besiktigad i detta skick.
Jag hade tänkt mig runt 35000:- men är öppen för diskussion, även byte mot lätt lastbil med flak typ VW lt35 eller liknande är intressant. Krav vid byte är årsmodell -87 eller tidigare (skattebefriad) gärna diesel.
https://www.youtube.com/watch?v=LVvFndrQzTM

Enklast att kontakta mig är på telefon: 0708-462815

Mvh Johan
Senast redigerad av ranger den 28 apr 2017 13:50, redigerad totalt 1 gånger.
/Johan
"Gräshoppan" -84 turbodiesel, automat
ahlberg
Inlägg: 5092
Blev medlem: 12 nov 2008 07:46
Ort: Hässleholm/Stockholm

Re: Niva diesel

Inlägg av ahlberg »

Kan intyga att detta är en fräsch och välbyggd maskin. Ursprunglig dieselkonvertering gjordes på sent 80-tal av en riktigt duktig byggare. En rejäl pugga-diesel snyggt monterad. Sen har Johan och hans team tryckt in en hel pajero automatväxellåda med fördelningslåda (married design) undertill och dessutom lyckats få in en Volvobakaxel att passa längst bak. Kan väl vara att det är både varmt och högljutt i kupén, men potensen är det sannerligen inget fel på! Vill minnas att Gräshoppan gillade att få begagnad frityrolja till dricka och att det låg ett blåskimrande moln av gatuköksdoftande dimma i skogen när den for fram.

Rekommenderas - för den händige!
/mats
Utan Niva för närvarande..

Sponsrar lada-niva.se
ranger
Inlägg: 195
Blev medlem: 14 nov 2008 00:03
Ort: Ronneby

Re: Niva diesel

Inlägg av ranger »

Kan även tänka mig en mindre pickup typ caddy plus pengar eller plus släpvagn.
/Johan
"Gräshoppan" -84 turbodiesel, automat
Skriv svar