https://m.youtube.com/watch?v=5EOUl4jXQ3I
Ca 50sek in i klippet ser man tydligt Nivans originalframvagnsupphängning samt de påmonterade naven.
Detta är något jag funderat på ett tag, men nån hann visst före med att förverkliga. Portalaxlar utan att behöva offra den individuella upphängningen! Jag är helt hänförd..
Har ni någonsin sett nåt så tilltalande? Portal-nav!
Har ni någonsin sett nåt så tilltalande? Portal-nav!
Niva -87
Lada 2104 -87
Opel Olympia Rekord -53
Chrysler New-Yorker -47
Pontiac Six -29
Lada 2104 -87
Opel Olympia Rekord -53
Chrysler New-Yorker -47
Pontiac Six -29
Re: Har ni någonsin sett nåt så tilltalande? Portal-nav!
hehe, för ett monster. Tog seg fra ganska bra.
Har sett ett färdigt kit med portaler att köpa från en rysk Niva offroad sida.
Får jag tid en dag skal jag se om jag kan hitta det igjen
Har sett ett färdigt kit med portaler att köpa från en rysk Niva offroad sida.
Får jag tid en dag skal jag se om jag kan hitta det igjen
Väldigt få gillar Lada men ALLA älskar en Niva.
Niva -94
Prosjekttråd: Min lilla Lada (Lada i Norge)
Niva -94
Prosjekttråd: Min lilla Lada (Lada i Norge)
Re: Har ni någonsin sett nåt så tilltalande? Portal-nav!
Mjaa, divergerande uppfattning.Olle skrev:https://m.youtube.com/watch?v=5EOUl4jXQ3I
Ca 50sek in i klippet ser man tydligt Nivans originalframvagnsupphängning samt de påmonterade naven.
Detta är något jag funderat på ett tag, men nån hann visst före med att förverkliga. Portalaxlar utan att behöva offra den individuella upphängningen! Jag är helt hänförd..
För min del hade jag nog önskat en stel framaxel.
Helst upphängd som Jimny, Defender, G-Wagen och LC i långa smidda längsgående länkarmar.
Gärna portaler också.
Däremot ogillar jag breddningen.
I alla fall när det gäller terrängkörning i skog, som jag gillar.
Men för steppmarker, öken och andra vegetationslösa områden kanske stor spårvidd är bra.
Visst väcker bilen i fråga habegär.
Rampen på taket är läcker.
Är den ett eftermarknadstillbehör, eller är den "hemmabygd"?
Forumsponsor