Långnivan

Allmänt Lada-Niva snack!
PEK
Inlägg: 99
Blev medlem: 24 okt 2013 14:50
Ort: Nacka

Re: Långnivan

Inlägg av PEK »

@Doc - Jag bor i Nacka. Hör av dig (typ PM:a) om du vill provköra en nyare kortniva. Mvh PEK
Grön Niva -13
Grevechristo
Inlägg: 8
Blev medlem: 15 aug 2015 12:01
Ort: Malmö

Re: Långnivan

Inlägg av Grevechristo »

Följde med frugan runt till olika bilfirmor Mercedes BMW Volvo mm,hon/vi är ute efter en kombi eftersom vi har hus och vår gamla E klass sedan inte har fällbart baksäte så blir man arg varje gång man är på ikea mm kartonger får tas av för att få in grejerna.

Hursomhelst så fick jag ingen vill ha känsla varken av nya 5 serien kombin eller E klassen de är för bekvämma bara autopiloten saknades.

Nivan var något helt annat man blev glad av att köra den man var med i själva körningen.Hmm ska jag lägga in en beställning imorgon :)
svedberg
Inlägg: 89
Blev medlem: 07 sep 2014 07:08
Ort: Älvängen

Re: Långnivan

Inlägg av svedberg »

Jag gick från BMW 7-Serie (750iL) direkt till niva, kommer aldrig ångra detta :)
Built for Sibiria not Suburbia
Lada 4x4 2121M -14
Doc_152
Inlägg: 13
Blev medlem: 23 okt 2015 17:58
Ort: Södertälje

Re: Långnivan

Inlägg av Doc_152 »

Jag tycker att långnivan borde vara något trevligare att köra med tanke på längden, den släpper nog inte baken lika enkelt. Gamlingen jag körde (Niva 1600), hade en något brutal body roll och släppte direkt om man gav mer än nödvändig gas. Och då var det höst. Ryser av tanken hur den skulle bete sig på vinterväglag. Rondeller i normal hastighet fick dig att börja be. I övrigt så var den inte värre än en annan terrängbil från samma era. Polarens Bronco med samma årsmodell är också en väldig, ska vi säga, upplevelse, att köra.

Kanske skulle det vara bättre att vänta ett par år och köpa en beggad? Och ha den som andrabil istället? Men å andra sidan är nya ungefär lika dyra i östeuropa som beggade här i sverige. Inregg är inte så himla dyrt det heller.
PEK skrev:@Doc - Jag bor i Nacka. Hör av dig (typ PM:a) om du vill provköra en nyare kortniva. Mvh PEK
Jag accepterar gärna erbjudandet. Du har PM inom kort.
Tapio
Inlägg: 191
Blev medlem: 04 jul 2015 19:20
Ort: Göteborg

Re: Långnivan

Inlägg av Tapio »

svedberg skrev:Jag gick från BMW 7-Serie (750iL) direkt till niva, kommer aldrig ångra detta :)
Halaj!

Haha! Lite samma här. Min förra bil var en M-B E430T (W210).
200 hästar mindre nu, men saknar inte en enda hästkraft. :P

//T
Niva -12
Cadillac CDV -72
BMW R1100S -04
BMW K100 RS -90
Suzuki GSX 1100 -81
Skriv svar