Blyoxids jaktbil

Här kan du lägga upp en tråd om just din bil, berätta vad du gör med den!
rid54
Inlägg: 1476
Blev medlem: 20 apr 2012 16:25
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Re: Blyoxids jaktbil

Inlägg av rid54 »

Lyser ju fint, med eller utan hö halvljus... Grillen på min '06 sitter med 6 st stjärnskruv och sedan lossas resp lykta med tre skruvar, som inte behöver skruvas ut helt; vrid sargen och ta emot när lyktan faller ut. Byt lampa. Smörj alla skruvar o skruva fast resp del. Garage behövs inte men är såklart bekvämare. Bättre än min PT Cruiser, där måste man ta bort resp framhjul för att komma åt att byta... :shock:
/Rickard
Niva 2011; "Grodan" (Vardīte)
Lada 2107 från 1984; "Olga" (såklart...)
Volvo TL 22 (935)
niva-2121
Inlägg: 1684
Blev medlem: 17 okt 2011 09:48
Ort: Åkers styckebruk

Re: Blyoxids jaktbil

Inlägg av niva-2121 »

På Ludmilla sitter plastgrillen med 6 skruvar.
Sedan lossar man lampsargarna några varv, man behöver alltså inte demontera dem, och vrider därefter lampsargarna lite tills "nyckelhålsöppningarna" friläggs och sargarna och lampinsatserna faller ut.
Forumsponsor
Vazmannen
Inlägg: 824
Blev medlem: 11 jul 2010 21:46
Ort: Degerfors

Re: Blyoxids jaktbil

Inlägg av Vazmannen »

Gick det bra? På min 96:a fick jag ta loss pottan för att få loss skruvarna. Satt dit rostfria sedan...

Hälsn Jan
blyoxid
Inlägg: 30
Blev medlem: 07 okt 2013 16:58

Re: Blyoxids jaktbil

Inlägg av blyoxid »

Nja. Grillen får sitta tills vidare. Jag hade lyckats bränna en säkring som nu bytts och lyset funkar igen.
Det va en svart säkring och jag vet inte hur många ampere den var på så jag stoppade i en som såg ungefär lika grov ut i tråden bara. :)
blyoxid
Inlägg: 30
Blev medlem: 07 okt 2013 16:58

Re: Blyoxids jaktbil

Inlägg av blyoxid »

Fick möte av en stor BMW på väg hem från sommarstugan igår. För första gången i mitt 46-åriga liv åker jag ner i diket då plogbilen varit låååångt utanför den smala vägen med bladet. Ingen lågväxel eller diffspärr i världen får loss en bil som helt vilar på underredet! En jättesöt och trevlig kvinna hoppar ut ur bilen med ett stort rep som hon vant kastar runt våra dragkrokar och galant drar upp min fina Niva. Förnedrande att en rysk kvalitetsbil ska dras upp av en BMW! Nåja. Att den andra bilen kördes av en söt och rekorderlig kvinna förlät ju lite då. :(
niva-2121
Inlägg: 1684
Blev medlem: 17 okt 2011 09:48
Ort: Åkers styckebruk

Re: Blyoxids jaktbil

Inlägg av niva-2121 »

blyoxid skrev: Förnedrande att en rysk kvalitetsbil ska dras upp av en BMW! Nåja. Att den andra bilen kördes av en söt och rekorderlig kvinna förlät ju lite då. :(
Ja ibland får man dagtinga med.........
Särskilt om alternativet är att ligga kvar i diket tills det kommer någon annan Niva med stropp.
:lol:
Forumsponsor
blyoxid
Inlägg: 30
Blev medlem: 07 okt 2013 16:58

Re: Blyoxids jaktbil

Inlägg av blyoxid »

Ny takramp på gång. 330W denna gång. Tyckte förra lös för dåligt men tror denna ska kopplas på separat brytare då ljus över skallen kan vara irriterande vid nederbörd.
blyoxid
Inlägg: 30
Blev medlem: 07 okt 2013 16:58

Re: Blyoxids jaktbil

Inlägg av blyoxid »

Nya takrampen på plats. Blev mycket snyggare då den är ett par dec bredare. Och så har den linser framför dioderna och kastar ljuset väldigt mycket bättre. :)
Skriv svar