Niva -05 till salu.

Lägg upp en annons på saker du INTE behöver till din Niva.
Dejan P
Inlägg: 67
Blev medlem: 08 sep 2009 20:37
Ort: I södra hälsingland

Niva -05 till salu.

Inlägg av Dejan P »

Hej!
Jag har beskrivit denna bil och hur det har varit att äga/köra/meka i några trådar.
Idag har den ingen funktion i familjen och försäljningen har skjutits upp till nu. :(
Det enda speciella med den är att det sitter en sprakare (med laddare) i den. Sprakaren är den programmerbara varianten.
Man programmerar t ex start flera dagar framåt med fjärrkontrollen som bl a visar rådande temp i kupén.
Men det är av/på med fjärrkontrollen som är finessen tycker jag. Har man glömt motorvärmarsladden så
kan man ligga i gosängen och dra på. Eller om man blivit trött, sur och kall i ett köpcentrum. Men det är
finfint att sitta i bilen och vänta medan sprakaren råmar!
Drag, SoV, men ingen rattmuff eller wounderbaum. När jag får tid hos bilprovningen ska den ställas på.
(Strålkastarna stod fel och fick en anmärkning sist.)
Bilen har varit avställd några månader men batteriet har laddats på och motorn varmkörts då och då.
Man får komma och kika nu om man vill. Ingen susning om vad den ska kosta.
Glömde: Den har styrservo.
Senast redigerad av Dejan P den 26 mar 2015 17:10, redigerad totalt 6 gång.
Eniro
Inlägg: 12
Blev medlem: 04 jun 2014 00:29

Re: Niva -05 till salu

Inlägg av Eniro »

Hitta din annons nu, som jag skrev i pm kommer jag gärna över. Efter som du inte har någon susning av vad ditt pris är så får vi väl se och prata, men som jag skrev så är jag inte gjord av pengar. Men goda händer, det kan jag lova. Hur som är det väl alltid trevligt med en kopp kaffe? Jag kan bjuda om jag får prova vindrutetorkarna lite, hah :)
Dejan P
Inlägg: 67
Blev medlem: 08 sep 2009 20:37
Ort: I södra hälsingland

Re: Niva -05 till salu

Inlägg av Dejan P »

Hej!
Tack för alla e-brev! Klaffar det för dej så är det bra. Eftersom jag inte lagt ut Nivan på Blocket så är den säkert kvar ett tag till. Det är inte direkt så att jag
anstränger mej för att sälja.
Hälsningar,
Dejan P
Dejan P
Inlägg: 67
Blev medlem: 08 sep 2009 20:37
Ort: I södra hälsingland

Re: Niva -05 till salu

Inlägg av Dejan P »

Idag på morgonen besiktigades Nivan med klara papper. Snart börjar knåpandet med blocketannonsen.
Detta är den enda, av en lång rad bilar, som jag tyckt om. En bil är en bil är en bil....en död sak bara.
Inte lojal, glad och arbetsam som en älghund. Men så ser jag Nivan. Jag känner mej som en svikare.
Dejan P
Dejan P
Inlägg: 67
Blev medlem: 08 sep 2009 20:37
Ort: I södra hälsingland

Re: Niva -05 till salu

Inlägg av Dejan P »

Nu ligger min Niva på Blocket sedan någon dag. Stackars den som inte anar något.
Dejan P
Dejan P
Inlägg: 67
Blev medlem: 08 sep 2009 20:37
Ort: I södra hälsingland

Re: Niva -05 till salu...uppskjutet..

Inlägg av Dejan P »

Pga familjeangelägenheter skjuts försäljningen upp ett tag.
Dejan P
Dejan P
Inlägg: 67
Blev medlem: 08 sep 2009 20:37
Ort: I södra hälsingland

Niva -05 till salu...uppskjutet..åter till salu.

Inlägg av Dejan P »

Hej!
Jag ber att få tacka de som visat lite återhållsamhet.
Alltnog.
Försäljingen är tillbaka där den avbröts. Nu behöver Nivan tvättas och nya foton tas. Blir det fint tvätt/fotoväder görs det under veckan.
Sen lägger jag ut vår vackra lilla Niva på Blocket igen.
Hälsningar,
Dejan P
Dejan P
Inlägg: 67
Blev medlem: 08 sep 2009 20:37
Ort: I södra hälsingland

Re: Niva -05 till salu...uppskjutet...nu åter till salu.

Inlägg av Dejan P »

Nivan är tvättad.
Ja, det är OK att kontakta mej innan Nivan läggs på Blocket.
Ja, man får köpa utan "sprakare".
Dejan P
Dejan P
Inlägg: 67
Blev medlem: 08 sep 2009 20:37
Ort: I södra hälsingland

Re: Niva -05 till salu...uppskjutet...nu åter till salu.

Inlägg av Dejan P »

Hej!
Det är lögn att få till bra bilder. Dom här duger inte i en annons:
[imgBild][/img]
Bild
Nytt försök i morgon.
Dejan P
Dejan P
Inlägg: 67
Blev medlem: 08 sep 2009 20:37
Ort: I södra hälsingland

Re: Niva -05 till salu..uppskjutet.. tillbaka, nu med bilder

Inlägg av Dejan P »

Bild
Lite lätt molnigt och med en bättre kamera så blev det hyfsade bilder. Men nu är bilen inte nytvättad längre. Taket ser dammigt ut.
Men det är spegelblankt under smutsen. Inga bucklor

Bild
Dom extra tåtarna i motorutrymmet är den laddare som går på samma som motorvärmarens uttag. Man laddar alltså batteriet när motorvärmarsladden är ansluten.
Info för de som bara känner till gamla Nivor: Observera ljudisoleringen under huven! De nyare Nivorna är betydligt tystare än de gamla. Bl a leds inte längre
ljudet från motorrummet upp i dörrstolparna.

Bild
Info för de som bara känner till gamla Nivor: Tröskeln till bakre stuvutrymmet är borta. Därmed är det märkbart lättare att lasta.
Istället har man fått vända upp baklysena. Det enda enkla sättet att snabbt på håll se om det är en gammal eller nyare Niva är hålla reda på detta.

Bild
Inga bucklor på den här sidan heller. Men det gör inget, det kan man lätt ändra på.

Bild
Hel och fin invändigt. Mattorna ska tvättas.
Om ett tag lägger jag ut bilen på Blocket. Jag har inte bråttom att sälja. Men Forumläsarna kan redan kontakta mej.
36 tkr för bilen och 5 tkr för sprakaren (självplock).
Dejan P
Senast redigerad av Dejan P den 16 sep 2015 20:52, redigerad totalt 2 gång.
Dejan P
Inlägg: 67
Blev medlem: 08 sep 2009 20:37
Ort: I södra hälsingland

Re: Niva -05 till salu..uppskjutet.. tillbaka, nu fler bilde

Inlägg av Dejan P »

Körsträcka: snart 4 570 mil.
Dejan P
Vazmannen
Inlägg: 824
Blev medlem: 11 jul 2010 21:46
Ort: Degerfors

Re: Niva -05 till salu..uppskjutet.. tillbaka, nu fler bilde

Inlägg av Vazmannen »

Specialbyggt drag?
Dejan P
Inlägg: 67
Blev medlem: 08 sep 2009 20:37
Ort: I södra hälsingland

Re: Niva -05 till salu..uppskjutet.. tillbaka, nu fler bilde

Inlägg av Dejan P »

Draget är det som satt på när Ubbo sålde bilen till mej. Men säljaren talade inte om att bilen inte besiktad med drag. Så det blev en icke angenäm
överraskning där det gick extra pengar till Svensk Bilprovning. Det fanns papper på draget så SBP var glada i alla fall.
Dagens ägare/säljare hoppas jag är berättar sådant. Kunden kan ju vara lika dum och okunnig som jag. :geek:
Fråga: Är bilderna OK för en blocketannons?
Vazmannen
Inlägg: 824
Blev medlem: 11 jul 2010 21:46
Ort: Degerfors

Re: Niva -05 till salu..uppskjutet.. tillbaka, nu fler bilde

Inlägg av Vazmannen »

Bilderna är jättefina!

Tummen upp!

Hälsn Jan
Dejan P
Inlägg: 67
Blev medlem: 08 sep 2009 20:37
Ort: I södra hälsingland

Re: Niva -05 till salu..uppskjutet.. tillbaka, nu fler bilde

Inlägg av Dejan P »

Tack!
Färgåtergivningen är svår med den där färgen. Den ändrar sej med ljuset. Ibland tycker jag att den är skogsgrön för att sedan dra mot smaragd.
När jag köpte Nivan fanns i vart fall en till Nivahandlare...var har jag glömt.
Han sa att han aldrig lovade kunden en viss färg innan trailern med bilar stod på plan. Mest berodde det på att hans beställningar med färgspec ignorerades totalt.
Ni som vet...har en 05:a så många färgvarianter? Den här grön..aktiga ser jag ofta.
Jag är faktiskt nöjd med att det inte fanns just några val att göra på den tiden. Nu KAN man få dom pimpade. URK!

Dejan P
Skriv svar