Nej, man vill ha det så stumt som möjligt, av säkerhetsskäl. Om något brister skall grejorna "bara ramla ner" - inte fara iväg pga fjädrande gummi eller liknande. Stroppar mm är även de stumma.
Undantaget är ryckstroppar, som skall fjädra - MEN de är farliga och kräver en del omtanke av bärgaren.
Den slutgiltiga hasplåten
Re: Den slutgiltiga hasplåten
/mats
Utan Niva för närvarande..
Sponsrar lada-niva.se
Utan Niva för närvarande..
Sponsrar lada-niva.se
Re: Den slutgiltiga hasplåten
Fick justera konstruktionen lite, det skavde mot oljesumpen.
/mats
Utan Niva för närvarande..
Sponsrar lada-niva.se
Utan Niva för närvarande..
Sponsrar lada-niva.se
Re: Den slutgiltiga hasplåten
Jag tror han mena såhär:Xeno83 skrev:Jag hoppas den passar in lätt för dig. Den ser väldigt snygg ut och gött att kunna bygga in winsch som du gjort där Jag bara undra lite..
Är det inte bra att ha en form av gummi kloss på vajern mellan winschen och kroken så när du sedan spänner vajern så tar gummiklossen upp spännet ?
<-|||||||---------------------[||||]
Krok-Gummikloss-Wire- Winsch
Så att man kan spänna in wajern mot winschen, nu har du iofs ett fäste att he kroken på och då blir det ingen fjädrande effekt på wajern så den kan fjonga iväg och skada, om man inte spänner hårt mot winshen och wajern går av så den skjuter framåt
/Björn
Re: Den slutgiltiga hasplåten
Oljebyte med nedfälld hasplåt. Smidigt med gångjärn i bakkant.
/mats
Utan Niva för närvarande..
Sponsrar lada-niva.se
Utan Niva för närvarande..
Sponsrar lada-niva.se