Larsson skrev:Fanken vad du kan........och verkar ha tillgång till maskiner.
Tackar och bugar.......ahlberg skrev:..ser onekligen väldigt bra ut, det där...
Snart har jag en färdig låda att testa.... MVH Micke
Larsson skrev:Fanken vad du kan........och verkar ha tillgång till maskiner.
Tackar och bugar.......ahlberg skrev:..ser onekligen väldigt bra ut, det där...
Har 2 färdiga axlar nu..... Ska "bara" monteras i lådan..... Problemet nu är att alla difflagren i de 3 lådor jag plockat ner har varit kass....Larsson skrev:Avis......
När bygger du min??
Jag bytte samtliga lager i min f-låda för något år sedan. Tror att jag har dom gamla kvar, kan kolla skicket på dessa.NivaMicke skrev: Nån som ligger på några difflager till f-lådan???
Dette har helt klart internationalt potensiale!!!OM detta fungerar, och det går att leverera som en GDS-sats som inte väger bly, med en bra instruktion och framförallt bra referenser, finns det nog köpare på många ställen - i flera världsdelar - faktiskt.
Sedär - först Norge och sedan världen!zon skrev:Dette har helt klart internationalt potensiale!!!OM detta fungerar, och det går att leverera som en GDS-sats som inte väger bly, med en bra instruktion och framförallt bra referenser, finns det nog köpare på många ställen - i flera världsdelar - faktiskt.
veldig spennende!
Naturligtvis ska jag göra praktiska tester innan det blir serieproduktion..... Måste få ner tillverkningstiden oxå för att kunna göra det hyffsat billigt...ahlberg skrev:Det verkar ju som du känner dig så pass säker att du vill starta serieproduktion? Tester och sånt är för mjukisar?
Bearbetning av lådan - räcker en roterande fil?
Nedslipning av diffen - med lite tålamod, noggrannhet och en vinkelslip?
Jag vill minnas jag bytt alla lager i en f-låda med bara en dålig jula-avdragare.... kanske fuskade... var nått år sen... runnit mycket GL5 under axlarna sedan dess...
Ja , kanske kan dela på diffen och bara skicka den halvan som behöver svarvas..... blir mycket lättare då....billigare att skicka....ahlberg skrev: OM detta fungerar, och det går att leverera som en GDS-sats som inte väger bly, med en bra instruktion och framförallt bra referenser, finns det nog köpare på många ställen
NivaMicke skrev:Ja , kanske kan dela på diffen och bara skicka den halvan som behöver svarvas..... blir mycket lättare då....billigare att skicka....ahlberg skrev: OM detta fungerar, och det går att leverera som en GDS-sats som inte väger bly, med en bra instruktion och framförallt bra referenser, finns det nog köpare på många ställen
Vad säger ni grabbar , vad blir det värt , ett sånt paket med de delar som behöver maskinbearbetas? (mellanaxel + diff + hus)
Vad är ni villiga att betala? Vill gärna höra lite ungefär så man vet om det är lönt att dra igång nått ännu större.....??
Ja , den är rak.... går inte så bra , likadan fast vinklad är bättre....ahlberg skrev: Sån här? Eller detta kallas "rak"?