Den slutgiltiga hasplåten

Här kan du visa upp eller beskriva modifieringar du gjort på din bil.
ahlberg
Inlägg: 5092
Blev medlem: 12 nov 2008 07:46
Ort: Hässleholm/Stockholm

Re: Den slutgiltiga hasplåten

Inlägg av ahlberg »

Nej, man vill ha det så stumt som möjligt, av säkerhetsskäl. Om något brister skall grejorna "bara ramla ner" - inte fara iväg pga fjädrande gummi eller liknande. Stroppar mm är även de stumma.

Undantaget är ryckstroppar, som skall fjädra - MEN de är farliga och kräver en del omtanke av bärgaren.
/mats
Utan Niva för närvarande..

Sponsrar lada-niva.se
ahlberg
Inlägg: 5092
Blev medlem: 12 nov 2008 07:46
Ort: Hässleholm/Stockholm

Re: Den slutgiltiga hasplåten

Inlägg av ahlberg »

Fick justera konstruktionen lite, det skavde mot oljesumpen.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


Bild
/mats
Utan Niva för närvarande..

Sponsrar lada-niva.se
BjornH
Inlägg: 46
Blev medlem: 14 aug 2011 12:28
Ort: Örnsköldsvik

Re: Den slutgiltiga hasplåten

Inlägg av BjornH »

Xeno83 skrev:Jag hoppas den passar in lätt för dig. Den ser väldigt snygg ut och gött att kunna bygga in winsch som du gjort där :D Jag bara undra lite..
Är det inte bra att ha en form av gummi kloss på vajern mellan winschen och kroken så när du sedan spänner vajern så tar gummiklossen upp spännet ?
Jag tror han mena såhär:

<-|||||||---------------------[||||]
Krok-Gummikloss-Wire- Winsch


Så att man kan spänna in wajern mot winschen, nu har du iofs ett fäste att he kroken på :) och då blir det ingen fjädrande effekt på wajern så den kan fjonga iväg och skada, om man inte spänner hårt mot winshen och wajern går av :? så den skjuter framåt :mrgreen:
/Björn
ahlberg
Inlägg: 5092
Blev medlem: 12 nov 2008 07:46
Ort: Hässleholm/Stockholm

Re: Den slutgiltiga hasplåten

Inlägg av ahlberg »

Oljebyte med nedfälld hasplåt. Smidigt med gångjärn i bakkant.

Bild
/mats
Utan Niva för närvarande..

Sponsrar lada-niva.se
Skriv svar