VM i geggamoja avgjordes i lördags vid Böle industriområde i Hofors.... Till min stora glädje dök två nivor till upp, äntligen några man kan köra med på samma villkor
En hel del folk som dök upp i det strålande vädret...
Nya Nivakompisen nr 1, från Ludvika..
Ny Niva-vän nr 2, från Långnäs, Hofors...
Dagen till ära hade jag fått de nya dörrarna klara, nästan.... Lite fel färg, blev klar kl 00.00 dagen innan träffen... Tog det som fanns i garaget, en burk med kronans gröna är på väg...
Så här var "marken" på området..
Ibland behövdes lite hjälp...
Som synes var det lite geggigt bitvis...
Det tog mig 1,5 timmar att få den ren imorse...
Bessemerträffen Hofors
Bessemerträffen Hofors
Suzuki SJ 413 -86:a
Fabia - 10, original
Fabia - 10, original
Re: Bessemerträffen Hofors
Coola dörrar du byggt.....
Kul med nya Niva-kompisar......du bjöd väl in dem hit?!?
Kul med nya Niva-kompisar......du bjöd väl in dem hit?!?
/Larsson (Admin)
Lada Niva -80 (veteran)
Lada Niva -81 (veteran)
If speed kills.....Lada owners will live forever.
Lada Niva -80 (veteran)
Lada Niva -81 (veteran)
If speed kills.....Lada owners will live forever.
Re: Bessemerträffen Hofors
Ser ut som om ni hade trevligt...Visst är det kul att åka med andra Nivor - det är ju liksom en egen klass - med egna villkor. Går ju inte att jämföra med Sukkisar som inte väger något och har stela axlar eller Jeeparna med sina monsterdäck. Nivan är ju liksom en bil som kan köra terräng, inte en terrängbil som kan köra väg.
Gillar oxå safaridörrarna.
Gillar oxå safaridörrarna.
/mats
Utan Niva för närvarande..
Sponsrar lada-niva.se
Utan Niva för närvarande..
Sponsrar lada-niva.se
Re: Bessemerträffen Hofors
Självklart tipsades dom om vårt fina forum...
Dörrarna är 1:a prototypen, blev en del som ska ändras, men jag har lite för mycket annat att göra först... som att laga rosten i dragkroksinfästningen, bilprovningen gillade inte den...
Håller med dig helt Ahlberg, villkoren är helt olika med denna bil och andra, ganska begränsat med moddar som man kan göra och fortfarande kalla den en Niva, och även begränsat med däckurvalet... Har insett att jag måste bygga om hjulhusen lite mer för att verkligen kunna dra nytta av mina däck. Men samtidigt vill jag inte göra alltför mycket, vill även ha bruksskick på bilen.
Men håll ögonen öppna, mer ombyggnader kommer...
Dörrarna är 1:a prototypen, blev en del som ska ändras, men jag har lite för mycket annat att göra först... som att laga rosten i dragkroksinfästningen, bilprovningen gillade inte den...
Håller med dig helt Ahlberg, villkoren är helt olika med denna bil och andra, ganska begränsat med moddar som man kan göra och fortfarande kalla den en Niva, och även begränsat med däckurvalet... Har insett att jag måste bygga om hjulhusen lite mer för att verkligen kunna dra nytta av mina däck. Men samtidigt vill jag inte göra alltför mycket, vill även ha bruksskick på bilen.
Men håll ögonen öppna, mer ombyggnader kommer...
Suzuki SJ 413 -86:a
Fabia - 10, original
Fabia - 10, original
Re: Bessemerträffen Hofors
Trevligt med lite gegga ! Hur funkade dom där däcken i lite klafsigt underlag ?
/Johan
"Gräshoppan" -84 turbodiesel, automat
"Gräshoppan" -84 turbodiesel, automat
Re: Bessemerträffen Hofors
Däcken var alldeles ypperliga, dom tog Nivan igenom passager jag trodde var helt omöjliga... Det enda som möjligen skulle kunna saknas nu är en Torsen/LSD...
Suzuki SJ 413 -86:a
Fabia - 10, original
Fabia - 10, original