Niva Träff 2016 ???

Här kan du diskutera träffar, tävlingar mm och lägga upp bilder
gubben i ladan
Inlägg: 150
Blev medlem: 02 feb 2015 19:19
Ort: Växjö

Niva Träff 2016 ???

Inlägg av gubben i ladan »

Hej på er NIVA vänner där ute i landet.
Ja tycker det skulle vara kul om vi skulle ta och fixa en stor träff någon stans i Sverige.
Eller vad tycker ni, någon eller några som vill fixa, eller vet en bra plats vi kan träffas på,
kom med ideer. :D
Virre
Inlägg: 811
Blev medlem: 08 dec 2013 17:20
Ort: Jönköping

Re: Niva Träff 2016 ???

Inlägg av Virre »

Tycker det låter som en kul ide, vet att någon föreslog det för nått år sen eller två.
Problemet då var väl att Nivorna är spridda rätt rejält.
Jag ialf skulle mkt väl kunna tänka mig att rulla en bra bit för att träffas en lördag typ.
rid54
Inlägg: 1476
Blev medlem: 20 apr 2012 16:25
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Re: Niva Träff 2016 ???

Inlägg av rid54 »

Instämmer med föregående... Jag kör gärna en bit för en träff med Niva-folk, kan nog tänka mig att bidra med lite energi vad gäller organisation och sånt. Har ingen tillgång till mark eller liknande, tyvärr, men är klart intresserad!

Edit: Ett litet tillägg: skulle nånting, av outgrundlig anledning, äga rum i närheten av Ställberg vid rätt tidpunkt, så kan jag erbjuda mark att campa på. Dvs enbart plats... inga "faciliteter", men gratis yta. 230/400 V och vatten (EJ garanterat godkänt av socialstyrelsen) bör kunna ordnas.
Senast redigerad av rid54 den 30 nov 2015 19:35, redigerad totalt 1 gånger.
/Rickard
Niva 2011; "Grodan" (Vardīte)
Lada 2107 från 1984; "Olga" (såklart...)
Volvo TL 22 (935)
gubben i ladan
Inlägg: 150
Blev medlem: 02 feb 2015 19:19
Ort: Växjö

Re: Niva Träff 2016 ???

Inlägg av gubben i ladan »

Vi kanske kan träffas när Peter Öjerskog kör sin SOT till sommaren??
Tsugua
Inlägg: 75
Blev medlem: 29 dec 2008 20:50
Ort: Anderstorp

Re: Niva Träff 2016 ???

Inlägg av Tsugua »

Jag kan i denna tråd konstatera att vi är åtminstone tre Smålänningar. Virre från Jönköping. Gubben i ladan från Växjö. Jag kommer ifrån Anderstorp, Småland. Kan vi inte få ihop nån rikstäckande träff kanske man kan ordna en lokal träff? Jag åker gärna en bit för lite gött snack. Eller om någon vill komma på studiebesök dit jag håller till och mekar. Vi är ett gäng på 7-8 vuxna grabbar skruvar i samma garage. Nån lördag emellanåt träffas vi och grillar och dricker öl :D Jag har tyvärr ingen tillgång till mark att ordna offroadträff på tyvärr.

// Eric
gubben i ladan
Inlägg: 150
Blev medlem: 02 feb 2015 19:19
Ort: Växjö

Re: Niva Träff 2016 ???

Inlägg av gubben i ladan »

Jag kan fixa lite lördags träffar i Växjö.
gubben i ladan
Inlägg: 150
Blev medlem: 02 feb 2015 19:19
Ort: Växjö

Re: Niva Träff 2016 ???

Inlägg av gubben i ladan »

Här kan vi träffas.

Solkustens awd vårträff den 23-24 April 2016.

Nu närmar sig våren med stormsteg och många känner för att lufta sina terrängbilar. Kanske är du en erfaren terrängåkare med ett monster till bil . Eller så har du precis köpt ditt första 4x4 fordon och vill testa gränserna.

Solkustens awd hälsar alla hjärtligt välkomna.
På vårat körområde i Oskarshamn har vi en fantastisk möjlighet att umgås med likasinnade och testa gränserna med våra fordon.

Området ligger i anslutning till södra fabriksområdet (ca 5 minuters bilfärd till centrum), där bl.a Mekonomen finns på gångavstånd. Området går under namnet Greppek och är till ytan ca 27 hektar!!

Terrängen består av gles tallskog med gott om bergshällar. För mera standardbetonade bilar är Greppek något snällare än gamla området (Storskogen) men trots detta finns riktiga trialberg som troligen kommer att streta emot ett bra tag innan de låter sig besegras, med andra ord minst lika krävande som förr.

Vid ev övernattning hänvisar vi till Gunnarsö camping eller den Svenska allemansrätten som ger oss möjlighet att campa i skog och mark.

Generella regler för Solkustens AWDs träffar: Solkustens AWDs träffar är öppna för alla Gatlegala 4x4 bilar, bilar som är byggda enligt SBFs trial-reglemente samt ATV-motorcycklar.
Trafikförsäkring skall kunna uppvisas.
Öppna bilar skall minst ha hockeymål, ATV förare skall bära hjälm.
Larvburna fordon ej tillåtna! (Undantaget ATV under 600kg)
Maxvikt 3,5 ton.

Obligatoriskt förarmöte 09:45
Samtliga träffar fortfarande endast 250:-!!!!!!!!!!!!!!!
Endast kontant betalning.

Info: solkustens-awd.se eller Träffansvarig Jeeptommy mob 0735043881 eller på mailjeep.tommy@hotmail.com
Skriv svar