Lada Niva träff

Här kan du diskutera träffar, tävlingar mm och lägga upp bilder
SmygeBosse
Inlägg: 130
Blev medlem: 09 apr 2010 16:15
Ort: Smygehamn
Kontakt:

Lada Niva träff

Inlägg av SmygeBosse »

Det skulle vara kul med en Lada Niva träff!! I Skåne finns det tydligen rätt många ägare till Nivor så förslagsvis kan man lägga träffen här.
Även övriga "Ryssbilar" såsom UAZ och övriga Lador och Vazar kan komma.

Vi kopplar på släpvagnen och tar med det som vi vill sälja eller kanske hittar något att köpa. Nya Lada Niva visas. Enklare tävlingar med fint prisbord från sponsorer och vänner skall finnas.

Fru - fästmö - barn - hundar, alla skall vara välkomna! Jag anmäler mig härmed som frivillig till kommitén för träffens organiserande men behövs några till. Nu vill jag ha positiv respons!!
Senast redigerad av ahlberg den 15 maj 2011 10:43, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Flyttat till "Träffar"
Lada Niva 1,7i - 2010
Suzuki Grand Vitara V6A XL7 - 2002
AlterEgo
Inlägg: 638
Blev medlem: 10 dec 2009 22:43
Ort: Mitten av Skåne

Re: Lada Niva träff

Inlägg av AlterEgo »

Nu har jag ju ingen Niva längre, men träffa forumister vill jag gärna!

Idén med Niva-swapmeet låter också kul, roligast av allt hade varit om någon kommer dit med en hel någorlunda rostfri äldre Niva som är besiktigad/besiktningsbar och som har en stor "TILL SALU"-skylt i framrutan... hint hint...

Man kan kanske lägga träffen på Sågbacken i Hästveda? Där kan man dessutom hitta kul slingor lämpliga för en standard-Niva om man vill åka lite offroad. Det kräver väl iofs en liten insats från klubben men jag och/eller Ahlberg kanske kan ta på oss träffledarkepsen den dagen.

Personligen kanske jag får svårt att locka med kärestan till en sån tillställning och hunden vägrade hoppa in i Nivan ett par veckor efter att hon åkt med på Sågbacken...
Träsktroll wannabe
ahlberg
Inlägg: 5092
Blev medlem: 12 nov 2008 07:46
Ort: Hässleholm/Stockholm

Re: Lada Niva träff

Inlägg av ahlberg »

Självklart kan vi träffas i Hästveda - det lilla kruxet är bara att vi har tillstånd för ett begränsat antal träffar om det köras i skogen. Förslagsvis kan vi i stället samköra med en ordinarie träff, tex 4/6. Om man bara vill träffa Niva-kompisar eller hålla swapmeet gör man det på "stora planen" och vill man ut i skogen får man pröjsa 200:-. Träffledaren den 4/6 skall nog gå att övertala.. det är nämligen undertecknad. Vi kan väl börja med ett upprop om det finns intresse?
/mats
Utan Niva för närvarande..

Sponsrar lada-niva.se
Nivanörden
Inlägg: 745
Blev medlem: 28 nov 2008 12:52
Ort: Göteborg

Re: Lada Niva träff

Inlägg av Nivanörden »

Att samköra med en ordinarie träff någonstans tror jag på! Det blir en win-win situation där annat folk få se Lada folket o vice versa. Blir inte riktigt lika mycket ett happening för de närmast sörjande. ;)

4/6 kan jag med stor sannolikhet inte medverka, men hade tänkt rulla ned till Hästvedaområdet nån gång under säsongen, verkar vara ett roligt ställe!

Hoppas det blir nått ändå, alltid kul med nya initiativ! :-)

MVH/
Håkan
//Håkan

Nivalös! :-O Men kör just nu Nissan Patrol Y61 som Niva-Substitut
Larsson
Inlägg: 1897
Blev medlem: 11 nov 2008 22:05
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Lada Niva träff

Inlägg av Larsson »

Jag skulle komma om inte skåne låg så avsides...... :D
/Larsson (Admin)

Lada Niva -80 (veteran)
Lada Niva -81 (veteran)

If speed kills.....Lada owners will live forever.
PevAB
Inlägg: 175
Blev medlem: 25 feb 2011 16:02
Ort: Falkenberg
Kontakt:

Re: Lada Niva träff

Inlägg av PevAB »

Underbart!

Jag kommer!

datum redan inlagt i ifånen
Åker med VLAD.

En hyffsat rostfri -97:a med hodoo-höjning och 235-75-15 INSA TURBO
ahlberg
Inlägg: 5092
Blev medlem: 12 nov 2008 07:46
Ort: Hässleholm/Stockholm

Re: Lada Niva träff

Inlägg av ahlberg »

Ett tips, SmygeBosse, är att du har en lista i dit första inlägg på de som anmält sig. Redigera detta löpande. Nu är ni ju två! .. och en halv, jag måste ta hand om träffen..
/mats
Utan Niva för närvarande..

Sponsrar lada-niva.se
SmygeBosse
Inlägg: 130
Blev medlem: 09 apr 2010 16:15
Ort: Smygehamn
Kontakt:

Re: Lada Niva träff

Inlägg av SmygeBosse »

Den 4 juni kan jag inte närvara. På semestertripp med frugan. Kristi Himmelfärdsdag i kombination med Nationaldagen på måndagen ger en längre sammanhängade ledighet. För dem som ändå vill träffas den dagen finns ju möjlighet eftersom Ahlberg håller öppet!
Lada Niva 1,7i - 2010
Suzuki Grand Vitara V6A XL7 - 2002
Skriv svar