Sommardäck/fälg

Lägg upp en annons på saker du INTE behöver till din Niva.
stickie
Inlägg: 5
Blev medlem: 05 okt 2014 23:38

Sommardäck/fälg

Inlägg av stickie »

Har en uppsättning Yokohama geolandar däck med fälg till salu 195/80-15. Fälgarna är Dotz pharao. Suttit på Nivan en sommar och är knappt körda med. Finns i Skellefteå för en 5000:-
Bild
Finns även orginaldäck med fälg för en 500:-. Däcken är bara att byta men fälgen är fin.
Sen har jag även en 5 växlad låda med rassel, växlar fint så troligtvis nått lager.
Nollsjunoll-3384136
stickie
Inlägg: 5
Blev medlem: 05 okt 2014 23:38

Re: Sommardäck/fälg

Inlägg av stickie »

Är det för dyrt eller?
rid54
Inlägg: 1476
Blev medlem: 20 apr 2012 16:25
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Re: Sommardäck/fälg

Inlägg av rid54 »

Hej.

De avvikande (icke-Niva) hjulen kan jag inte uttala mig om. Vad gäller originalhjul(-en?) är det lite oklart om det är en hel uppsättning eller bara ett hjul. Därav att det är svårt att säga om priset är OK. En 5-växlad låda som "rasslar" i friläget och kanske låter lite sådär på låga växlar är nog lagren som du säger. Vet inte vad de står i numera. Under tusenlappen skulle jag tro. En helt ny kostar c:a 6000 i Rīga och dit kan man ta en kryssning för ett par hundra. Det är inte avsikten att vara stroppig här. Priser är svårt att säga nåt om. Varan är värd det köparen betalar, oftast.
/Rickard
Niva 2011; "Grodan" (Vardīte)
Lada 2107 från 1984; "Olga" (såklart...)
Volvo TL 22 (935)
swelada
Inlägg: 331
Blev medlem: 15 dec 2008 22:39

Re: Sommardäck/fälg

Inlägg av swelada »

rid54 skrev:Hej.

De avvikande (icke-Niva) hjulen kan jag inte uttala mig om. Vad gäller originalhjul(-en?) är det lite oklart om det är en hel uppsättning eller bara ett hjul. Därav att det är svårt att säga om priset är OK. En 5-växlad låda som "rasslar" i friläget och kanske låter lite sådär på låga växlar är nog lagren som du säger. Vet inte vad de står i numera. Under tusenlappen skulle jag tro. En helt ny kostar c:a 6000 i Rīga och dit kan man ta en kryssning för ett par hundra. Det är inte avsikten att vara stroppig här. Priser är svårt att säga nåt om. Varan är värd det köparen betalar, oftast.
Vad det gäller växellådan så är det knappt värt besväret att åka till Riga, då Umeå Offroad tar 6995:- för en låda med fri frakt inom Sverige: https://www.umeaoffroad.se/products/vax ... renoverad/

Jag tror inte heller att en rasslande låda har något större värde, mellan 500kr och absolut högst en tusenlapp.
Skriv svar