Niva Diesel -95 " Osåld"

Lägg upp en annons på saker du INTE behöver till din Niva.
Saftlasso
Inlägg: 28
Blev medlem: 03 aug 2015 10:13
Ort: Trollhättan

Niva Diesel -95 " Osåld"

Inlägg av Saftlasso »

Tänkte kolla om någon annan har tid och kärlek över, kanske någons vinter projekt. Har blivit stående i garaget, men startad i mellan åt. Säljes med komplett bromssats till hela bilen. ej monterat.(skivor,trummor,ok, belägg,backar, handbromswire, m.m) Bilen blev besiktigad av ägaren före mig med fel och jag åtgärdade de, efterkontroll med blankt papper. 2016,04,22.(14100mil på mätaren) Bilen avställd efter detta för bromsbyte som aldrig blev av. :(
Rost finns på bagageluckan, annars är det inte så farligt enligt mig. klarat sig riktigt bra för att vara Niva från -95. Jag skall vara helt ärlig vad jag vet som finns att göra. Bilen har varit stående och här om dagen fastnade kopplingspedalen i golvet när jag skulle frikoppla, ny kopplingscylinder behövs. Rullade bilen fram och tillbaka och såg efter 3 dagar att bakaxeln läckte olja från hjulnavet höger bak, tror det är packboxen i drivaxeln. Värmekranen läcker i kupen, tänkte byta den i samband med kamremsbytet som inte blivit av. Skickar med 2st durkplåtar om köparen nu vill ha dom.

http://www.lada-niva.se/viewtopic.php?f=15&t=3615

Jag kan sms:a bes pappren om någon är intresserad.

Jag skulle vilja ha 18.000:- för kalaset, det är en orginal Niva Diesel.

Ni kan nå mig på noll7noll-tre30579åtta. sms efter 20.00, har barn.

"Med tanke på alla skambud så behåller jag min skogsmulle"

Mvh/Lars