NIVA -10 säljes

Lägg upp en annons på saker du INTE behöver till din Niva.
scinta
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 maj 2014 13:47

NIVA -10 säljes

Inlägg av scinta »

En ägare sedan ny, servad nästan var 1000e mil. Bruksskick, (har kört ved etc. med den) inga bucklor men litet ytrost på några ställen. Nu gått 11600 mil. Kablarna till lambdasonden fastnade på något och är avslitna, kanske man kan löda ihop annars köpa nya. bakrutetorkaren funkar inte. Utlagd på blocket med foton för den som är intresserad. Säljer helst till någon med intresse för NIVA. Rostfritt avgassystem o xenon x-traljus (på gränsen till för ljusstarka).
Bilen finns i Vaxholmstrakten.

Med vänlig hälsning

Ola Oljelund
sussagott@live.se
0762837023
swelada
Inlägg: 331
Blev medlem: 15 dec 2008 22:39

Re: NIVA -10 säljes

Inlägg av swelada »

Hej!

I Blocket-annonsen har du skrivit att du lagt ned omkring 85 000 på service och reparationer, är hela bilen utbytt del för del? :)

Mvh
scinta
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 maj 2014 13:47

Re: NIVA -10 säljes

Inlägg av scinta »

Hej !

Nej men service var 1000e mil + rf avgassystem +xtraljus+nya lager i växellådan (skf) +startmotor+generator blir snabbt pengar
scinta
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 maj 2014 13:47

Re: NIVA -10 säljes

Inlägg av scinta »

Verkar inte vara någon rush efter min bil. Går väl till någon bilhandlare o säljer istället, litet tråkigt men så får det nog bli
Hade varit roligt om den hamnat i händerna på en "niva-fan"
scinta
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 maj 2014 13:47

Re: NIVA -10 säljes

Inlägg av scinta »

Blev bjuden 20 000 av bilförsäljare. Hmmmrrrphhh. Lägg ett bud däremellan så blir både jag och fr.a. frun nöjd.
madmax83
Inlägg: 67
Blev medlem: 04 mar 2012 09:23
Ort: Stockholm

Re: NIVA -10 säljes

Inlägg av madmax83 »

Gone from Blocket...sold?
I'm an Automotive Engineer - We design cars that way for a reason
scinta
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 maj 2014 13:47

Re: NIVA -10 säljes

Inlägg av scinta »

Nej inte såld. Tog bort den då egentligen inte många hörde av sig. Blev bjuden 20´vilket kanske kunde vara ok men han kom inte som han lovade. För 20 löser jag heller ut den själv från firman o sparar till barnen i så fall, därför tog jag bort annonsen. Men visst fortfarande till salu, ingen dålig bil förutom i finish.
Skriv svar