Lada NIVA köpes eller bytes!

Lägg upp en annons på saker du behöver till din Niva.
Grinolle
Inlägg: 167
Blev medlem: 18 okt 2015 23:44
Ort: Östernärke

Lada NIVA köpes eller bytes!

Inlägg av Grinolle »

Har du en Niva att sälja? Antingen för max ca 50.000:- med villkoret att du tar en Volvo V70 T5 (250hk) automat 2003 års modell som delbyte eller för max ca 25.000:- vid kontantaffär?

Volvon har Helskinn, drag, knappt 25000mil och bra skick in- och utvändigt, bra vinter- och sommarhjul på orginal Volvo alufälgar. Fullutrustad, snygg och snabb bil i riktigt trevligt skick. All utrustning fungerar utom navigatorn (som verkar sakna dvd-skiva enligt felmeddelandet, för övrigt funkar skärm o.s.v.).

Jag håller Volvon i ca 25.000:- (då vore den "billigast på blocket" med motsvarande utrustning och mil, men jag har inte lagt ut den till försäljning). Jag är alltså även beredd att lägga upp till 25000:- kontant emellan för rätt bil.

Jag är ute efter en Niva som funkar i "vardagstrafik" så de allra hårdast modifierade offroadmonstren går bort, men lite lagom modifieringar funkar utmärkt.

Årsmodell på Nivan är ointressant, men ingen "skräckisförgasare". Skicket; fullt fungerande besiktad och godkänd bil, någorlunda hel och fräsch inredning (behöver INTE vara orginal och baksäte har jag ingen användning för). Ingen rostburk, men fula lagningar och risig lack är okej. Fullt körbara och besiktade "objekt" som behöver enstaka reparationer kan också vara okej, bilen måste dock vara laglig och gå att köra.

Skicka PM via forumet, eller ring (eller smsa) på 070-5879911 om du har nåt att sälja.

Mvh! Anders Olsson
Niva igen, denna gång en svart Urban.
Maskirovka
Inlägg: 104
Blev medlem: 03 nov 2018 08:21

Re: Lada NIVA köpes eller bytes!

Inlägg av Maskirovka »

kollat på denna på blocket?

https://www.blocket.se/stockholm/Valsko ... 6.htm?sa=1

rätt färg med :lol:
Grinolle
Inlägg: 167
Blev medlem: 18 okt 2015 23:44
Ort: Östernärke

Re: Lada NIVA köpes eller bytes!

Inlägg av Grinolle »

Japp, har sett den, men tack för tipset. Finns en till i samma prisläge (årsmodell 2013) och den har jag talat med och han verkar inte omöjlig att ta Volvon i delbyte. Men det är alltid ännu trevligare om man kan göra affär med en forumist. Ofta kan man ju även få lite historik på bilen då. :)

Anders Olsson
Niva igen, denna gång en svart Urban.
Skriv svar