Niva i Jämtland

Lägg upp en annons på saker du behöver till din Niva.
Vestman
Inlägg: 2
Blev medlem: 18 jul 2015 18:51
Ort: Åre

Niva i Jämtland

Inlägg av Vestman »

1989 kom min käre mor kom hem med en Lada Samara, den blev dock kortvarig och sedan dess har jag levt mitt liv utan Lada. Nu får det banne mig vara slut på det. Jag behöver en Niva. Helst en besiktigad och körbar sådan.

Vad är chansen det sitter någon surjämte här på forumet och trycker på en Niva som han/hon vill bli av med?

Tack på förhand!
majsfält
Inlägg: 100
Blev medlem: 01 feb 2014 23:05
Ort: Bräcke, Jemtland

Re: Niva i Jämtland

Inlägg av majsfält »

Halloj!

Kul med andra jämtar här!
Har du kollat med sören wikman i grytan/brunflo, han har ju iaf haft lada förut och håller nog på fortfarande.
Här är hans toppmoderna och uppdaterade hemsida: http://www.wikmansbilar.se/

Lycka till med bilköpet!

/PB
Vestman
Inlägg: 2
Blev medlem: 18 jul 2015 18:51
Ort: Åre

Re: Niva i Jämtland

Inlägg av Vestman »

majsfält skrev:Halloj!

Kul med andra jämtar här!
Har du kollat med sören wikman i grytan/brunflo, han har ju iaf haft lada förut och håller nog på fortfarande.
Här är hans toppmoderna och uppdaterade hemsida: http://www.wikmansbilar.se/

Lycka till med bilköpet!

/PB
Jag är hyfsat nyinflyttad (för andra gången) och hade för mig att jag sett ett gäng Nivor stå längs med vägen någonstans mellan Sundsvall och Östersund. Föregående söndag (26/7) satte jag mig framför Google Maps och slog på Street View-mode och utgick från Sundsvall. Ca 3h senare höll jag på att ge upp – klickfingret värkte och tårarna var nära – men så stod där plötsligt en Niva vid sidan av vägen. På måndagen satte jag mig i bilen och åkte dit. Den vita Nivan var borta men två andra fanns i krokarna, tyvärr var Sören in där då men jag fick ett telefonnummer och på tisdagen fick jag tag på honom. Han hade en intressent på bilarna och bad mig återkomma när han kommit tillbaka från semestern. Nu går jag således i väntans tider.

Men tack för tipset, PB, önskar att jag sett det innan jag hann skaffa mig musarmbåge i höger pekfinger.
Skriv svar