Niva i värmland

Lägg upp en annons på saker du behöver till din Niva.
Daniel_line
Inlägg: 29
Blev medlem: 07 okt 2013 07:59

Niva i värmland

Inlägg av Daniel_line »

Hej jag letar efter min första niva har varit sugen över ett år och det verkar inte vilja gå över...

Det jag hade tänkt är nåt ganska billigt till att börja med:
Pris max helst 10000
Årsmodel 1985 som nyast helst
Men viktigast är ändå att inredning är i hyffsat skick och att den inte är helt upprostad
Obesiktigad inget hinder men får inte vara omöjlig.
Gärna så original som möjligt vad gäller kapade skärmar mm

STORT + om den finns gömd någonstans i de värmländska skogarna

Vid "rätt" bil kan det tummas en del på de mesta "kraven"

Tveka inte att tipsa mej, men har väntat ett tag nu så kan lika gärna vänta lite till om det behövs
Daniel_line
Inlägg: 29
Blev medlem: 07 okt 2013 07:59

Re: Niva i värmland

Inlägg av Daniel_line »

Har idag varit och sett min första niva live... Även om denna inte var rätt bil för mej då det var aldeles för mycket rost på den :( så har jag insett att jag inte bara vill utan måste ha en niva :D

Sa till sambon när jag kom hem att det var det charmigaste lilla skogstroll till bil jag någonsin sett, varpå hon suckar och vill prata om nåt annat :cry:

Vid rätt bil så spräcker vi den värmländska gränsen
Vazmannen
Inlägg: 824
Blev medlem: 11 jul 2010 21:46
Ort: Degerfors

Re: Niva i värmland

Inlägg av Vazmannen »

Hej!

Jo de är lätt beroendeframkallande, fick bearbeta min sambo ett år så hon skulle bli medgörlig till ett köp:-)

Vart i värmland bor du? Värmland är ju stort:-)

Hälsn Jan
Daniel_line
Inlägg: 29
Blev medlem: 07 okt 2013 07:59

Re: Niva i värmland

Inlägg av Daniel_line »

Bor mitt imellan karlstad och arvika kan man säja. Ja jag har också bearbetat snart ett år och det börjar släppa lite nu 8-)
Martin.A
Inlägg: 44
Blev medlem: 20 mar 2013 10:06
Ort: Öckerö

Re: Niva i värmland

Inlägg av Martin.A »

Hej,

Det är klart du skall ha en Niva!!! :)
Jag tycker inslaget på SVT med Caroline af Ugglas, är bra att visa för att försöka omvända någon, om inte helt, så i alla fall till större förståelse för terrängkörning. Det känns som det funkar bättre än de egnan videoklippen i alla fall. :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=ck5LCrMeW4U

Lycka till!
Daniel_line
Inlägg: 29
Blev medlem: 07 okt 2013 07:59

Re: Niva i värmland

Inlägg av Daniel_line »

Shit blev så att jag köpte den som jag inte tänkte köpa, gav ett skambud som gick igenom :o
Har då alltså köpt en rätt så rostig niva från 1987... Finare objekt fortfarande intressant
Skriv svar