Vindrutespolaren har fått samma funktion som lyktspolaren

Behöver du tips eller hjälp? Ställ din fråga här.
NEO
Inlägg: 136
Blev medlem: 10 dec 2008 06:44
Ort: Stockholm & Katrineholm

Vindrutespolaren har fått samma funktion som lyktspolaren

Inlägg av NEO »

Har någon råkat ut för detta? Spaken för att spola vindrutan brassar igång pumpen för lyktspolningen och drar igång torkarna på lyktorna. Vet inte riktigt vart jag ska börja felsöka. =/ Har dessa två system någon gemensam kopplingspunkt eller samband, annat än att de sprutar vatten? :lol:
/NEO aka Henrik Cednert
OTTO: Niva 1600 -88a.
ahlberg
Inlägg: 5092
Blev medlem: 12 nov 2008 07:46
Ort: Hässleholm/Stockholm

Re: Vindrutespolaren har fått samma funktion som lyktspolaren

Inlägg av ahlberg »

Vill du ha lyktspolningen? Annars fimpa sladdarna och se glad ut! Jag undrar om inte dessa två ÄR sammankopplade - på vissa bilar i alla fall - eller du har särskild knapp för lyktspolning?

VIll du reda ut mer i detalj så finns ju bra kopplingsschema under "Manualer..."
/mats
Utan Niva för närvarande..

Sponsrar lada-niva.se
NEO
Inlägg: 136
Blev medlem: 10 dec 2008 06:44
Ort: Stockholm & Katrineholm

Re: Vindrutespolaren har fått samma funktion som lyktspolaren

Inlägg av NEO »

Tjenis.

Eftersom lyktspolning och armarna funkar så tycker jag det vore skoj att ha allt fungerande. Jag har särskild knapp för lyktspolningen.

Får sätta mig och studera kopplingsschemat =)
ahlberg skrev:Vill du ha lyktspolningen? Annars fimpa sladdarna och se glad ut! Jag undrar om inte dessa två ÄR sammankopplade - på vissa bilar i alla fall - eller du har särskild knapp för lyktspolning?

VIll du reda ut mer i detalj så finns ju bra kopplingsschema under "Manualer..."
/NEO aka Henrik Cednert
OTTO: Niva 1600 -88a.
NEO
Inlägg: 136
Blev medlem: 10 dec 2008 06:44
Ort: Stockholm & Katrineholm

Re: Vindrutespolaren har fått samma funktion som lyktspolaren

Inlägg av NEO »

En sak jag funderade på... Jag har ju separat lyktspolning, men är det så att vanliga spaken OCKSÅ drar igång lyktspolningen vid normal funktion? Då är ju inte problemet att spaken har fått samma funktion som knappen utan att motorn för rutspolningen helt enkelt inte får någon ström.
/NEO aka Henrik Cednert
OTTO: Niva 1600 -88a.
NEO
Inlägg: 136
Blev medlem: 10 dec 2008 06:44
Ort: Stockholm & Katrineholm

Re: Vindrutespolaren har fått samma funktion som lyktspolaren

Inlägg av NEO »

Det löste sig. Det var det gamla vanliga problemet med att pinnen i motorn hade rostat fast. Tog isär och smörjde och nu lirar det. Jag blev förvirrad då lyktspolarna gick samtidigt som vindrutespolarna men antar att det är en feature då allt verkar lira nu. =)

Tackar.
/NEO aka Henrik Cednert
OTTO: Niva 1600 -88a.
Skriv svar