Olja i vattnet

Behöver du tips eller hjälp? Ställ din fråga här.

Re: Olja i vattnet

Inläggav ahlberg » 16 apr 2018 18:47

BjorneniLadan skrev:Så, då var oljan bytad. Och min farhåga a gårnde toppapackingen är konstaterad. Oljan får en grådaskig färg och bilen fortsätter koka. Tack för alla tips och svar.

Detta skrev du den 9/4? Du ska byta olja igen? Och, har du verkligen en Motorfellampa, det är väl en gammelniva med 2004ans motor? Hur har den som byggde om löst CE-lampan? Har du förresten kollat CTS?

Allvarligt, man måste inte vara expert för att delta här på forumet. Alla har vi varit nybörjare nån gång.. Och nybörjare tar vi extra väl hand om, jag lovar! Detta är inte Facebook, det är ingen fara att erkänna att vissa saker är lite krångliga och be om en extra förklaring. Problemet är att om man ger sken av att begripa hur en bilmotor fungerar - då får du svar som är anpassade för den kunskapsnivån. Det är liksom bara ett faktum, inget jag kan göra något åt.

Så, mitt lilla förslag är att läsa igenom tråden igen. Följa de tips vi gett. Svara på de frågor som ställts. Fråga om det som är oklart. Då ger du oss förutsättningar för att ge bästa hjälpen och kanske du slipper lyfta toppen då..
/mats
Niva -95 1.7 TBI "Räka inte Hummer"

Sponsrar lada-niva.se
Användarvisningsbild
ahlberg

Re: Olja i vattnet

Inläggav BjorneniLadan » 01 maj 2018 11:37

Hej igen och jag ursäktar för sent svar. Är ingen expert på motorer och har inte hållt på så mycket med just de, ska göra som Ahlberg säger och fortsätta gå igenom kylsystem och byta oljan. Har lite många projekt just nu pågång så man vet inte riktigt vart man ska börja.
BjorneniLadan

Föregående

Återgå till FrågeLadan