Provkörning Stockholm

Behöver du tips eller hjälp? Ställ din fråga här.
g2g
Inlägg: 1
Blev medlem: 08 jan 2018 21:26

Provkörning Stockholm

Inlägg av g2g »

Hej!

Går i tankarna att skaffa en Lada Niva, främst som "leksak". Planerar att köra en del i skog, montera kran på dragkroken, snöplog fram osv. Är därför ute efter en begagnad bil som redan har en del kosmetiska defekter. Dessvärre finns den enda begagnade bilen på blocket just nu i skåne vilket är en några timmar från Stockholm där jag bor... Jag har aldrig provkört en Lada Niva och vet inte om jag får plats ordentligt vare sig i förarsätet eller med fötterna på pedalerna (1.95 lång, stl 49 skor). Undrar därför om det finns någon annan längre förare som kan ge input och/eller om det finns någon boende i Stockholmsområdet som har en Lada Niva man skulle kunna få provköra.

Tack på förhand!

Markus
Nisse
Inlägg: 19
Blev medlem: 09 aug 2017 22:48
Ort: Katrineholm

Re: Provkörning Stockholm

Inlägg av Nisse »

Jag bor inte i Stockholm så nån provkörning kan jag inte ordna, jag är dessutom bara 183cm så jag vet inte hur bra man sitter om man är längre än så. Det jag kan uttala mig om är pedalerna, de tycker jag sitter lite tätt även om jag bara har storlek 43. Möjligtvis kan jag vara lite förstörd av att mest ha kört automat på senare tid och kanske vant mig av med ”fotarbete”.
Kanske inte så mycket info jag kunde bjuda på men det är allt jag kan uttala mig om.
Niva 1.7i 1996 (med namnet Babban)
PEK
Inlägg: 99
Blev medlem: 24 okt 2013 14:50
Ort: Nacka

Re: Provkörning Stockholm

Inlägg av PEK »

Såklart du ska ha en Niva. Jag bor i Nacka utanför Stockholm. Du är välkommen att känna på min. Noll sju 0 964 noll tre 9 ett, hör av dig. /Per
Grön Niva -13
Skriv svar