Drivaxeldamask

Behöver du tips eller hjälp? Ställ din fråga här.
Användarens profilbild
Hans
Inlägg: 26
Blev medlem: 16 dec 2016 14:28
Ort: Älvdalen

Drivaxeldamask

Inlägg av Hans »

Hej.Jag har läst mycket på detta forum och tycker ni alla som fixar med era bilar är duktiga och bra med bilder och rep anvisningar så ett STORT TACK.nu till min fråga hur får jag in vänster lager i framaxeln på bästa sätt,har bytt inre damasken provar en från biltema och lagret vill inte tillbaka. Ur fick jag knacka med mindre handslägga så det satt hårt men in finns inget att knacka på då drivaxeln är hopmonterad enligt Ahlbergs beskrivning med bilder som jag följt.Skall besiktas om en vecka och funderar att ta bort krängnigshämmaren fram också då den spänner och är ivägen vid detta byte.Jag har en niva 87 .Tack O hej från Hans.
ahlberg
Inlägg: 5092
Blev medlem: 12 nov 2008 07:46
Ort: Hässleholm/Stockholm

Re: Drivaxeldamask

Inlägg av ahlberg »

Är det en lagerbana som skall in i navet eller var har det tagit stopp? Eller är det Drivaxel som ska in i lagret?
/mats
Utan Niva för närvarande..

Sponsrar lada-niva.se
Användarens profilbild
Hans
Inlägg: 26
Blev medlem: 16 dec 2016 14:28
Ort: Älvdalen

Re: Drivaxeldamask

Inlägg av Hans »

Det var vänstra innre lagret som ska in i framaxelhuset med drivaxeln,fixade det med 2 slang klämmor på inre drivaxelknutens yttre hus så jag fick något att knacka på och värmde huset med värme pistol så nu är den på plats.Hur har ni fått in drivaxel paketet när det inte finns något att knacka på?
ahlberg
Inlägg: 5092
Blev medlem: 12 nov 2008 07:46
Ort: Hässleholm/Stockholm

Re: Drivaxeldamask

Inlägg av ahlberg »

Jaha! Det var där du var.. Det brukar inte behövas våld för den manövern.
/mats
Utan Niva för närvarande..

Sponsrar lada-niva.se
Skriv svar