Slav cylinder koppling år 2010
Slav cylinder koppling år 2010
Kära forum vet ni om det skiljer mellan slaven före och efter 2010. Eller är det bara att beställa på? Russian 4x4 listar nämligen två olika...
Re: Slav cylinder koppling år 2010
Du kan behöva kolla på verkligheten... Den slavcylinder som kom (enligt uppgift...) med Niva M saknar justering och fjädrar ut av sig själv så den tar upp allt glapp i mekanismen. Det är en "självjusterande" hydraulmekanism. Den tidigare cylindern hade en tryckstång med justerbar tryckpunkt och den kräver kontroll och ev justering med jämna mellanrum. Eftersom Vaz jobbar lite som de vill är inte alla 2010 och senare riktiga Niva M, så man måste nästan okulärbesiktiga innan man beställer nåt. I praktiken spelar det nog inte så stor roll, jag tror cylindrarna är utbytbara, men det är skillnad om det är självjusterande eller inte.
Äldre: 21010-1602510-00
Nyare: 21230-1602510-01
Äldre: 21010-1602510-00
Nyare: 21230-1602510-01
/Rickard
Niva 2011; "Grodan" (Vardīte)
Lada 2107 från 1984; "Olga" (såklart...)
Volvo TL 22 (935)
Niva 2011; "Grodan" (Vardīte)
Lada 2107 från 1984; "Olga" (såklart...)
Volvo TL 22 (935)
Re: Slav cylinder koppling år 2010
Tack då kör jag på den gamla
Vid jämförelse med bilder ser det ut att vara den
Byter ju ut båda samtidigt vet ju inte vart det läcker... försvinner olja i mycket maklig takt och funktionen är som den skall... men jag vill gärna att allt är helt på riktigt... så bara den går att montera är allt frid jag kan leva med att justera den
Vid jämförelse med bilder ser det ut att vara den
Byter ju ut båda samtidigt vet ju inte vart det läcker... försvinner olja i mycket maklig takt och funktionen är som den skall... men jag vill gärna att allt är helt på riktigt... så bara den går att montera är allt frid jag kan leva med att justera den