Höjning av Niva?

Behöver du tips eller hjälp? Ställ din fråga här.
niva-2121
Inlägg: 1684
Blev medlem: 17 okt 2011 09:48
Ort: Åkers styckebruk

Re: Höjning av Niva?

Inlägg av niva-2121 »

ahlberg skrev: ett par tag med fogsvansen för att kapa genomslagsgummit. 2" lift = check.
Forumsponsor
ahlberg
Inlägg: 5092
Blev medlem: 12 nov 2008 07:46
Ort: Hässleholm/Stockholm

Re: Höjning av Niva?

Inlägg av ahlberg »

Virre skrev:Bör tillägga att utan övre kulledsdistanser så kommer övre bärarmen att ta i rambenet på ett högst otrevligt sätt även om det bara kapas 1cm.
Har jag inte märkt? Standard Hoodoo på två Niva och kapat gummikudden på mitten.. ca 2,5 cm. Inga distanser men brickor för att få vettig hjullutning. Kanske är annorlunda på nyare..
/mats
Utan Niva för närvarande..

Sponsrar lada-niva.se
Jens.H
Inlägg: 335
Blev medlem: 10 nov 2013 19:12
Ort: Säter

Re: Höjning av Niva?

Inlägg av Jens.H »

Jag har åxå kapat 2-2,5cm och jag har aldrig märkt något...vad är det som skall ta i vadå? :roll: fjädrar ut så lugnt och fint så.....
Idrott luktar svett....sport luktar bensin!!
Virre
Inlägg: 811
Blev medlem: 08 dec 2013 17:20
Ort: Jönköping

Re: Höjning av Niva?

Inlägg av Virre »

Om jag hade kapat en cm innan distanserna på kulleden var monterade så hade bärarmen ca 3cm från dess infästning krockat med rambenet vid när hjulet fjädrar ut. Trodde det såg så ut på alla??
Men om ni kapat 5cm på övre genomslagsgummit så kan ni väl inte ha nått gummi kvar typ? Mitt är bara 5-6cm högt.
Jag pratar nu om det gummi som är fast monterat på övre fjäderskålen vänt uppåt bara så det inte blir missförstånd :D
niva-2121
Inlägg: 1684
Blev medlem: 17 okt 2011 09:48
Ort: Åkers styckebruk

Re: Höjning av Niva?

Inlägg av niva-2121 »

Virre skrev:Om jag hade kapat en cm innan distanserna på kulleden var monterade så hade bärarmen ca 3cm från dess infästning krockat med rambenet vid när hjulet fjädrar ut. Trodde det såg så ut på alla??
Men om ni kapat 5cm på övre genomslagsgummit så kan ni väl inte ha nått gummi kvar typ? Mitt är bara 5-6cm högt.
Jag pratar nu om det gummi som är fast monterat på övre fjäderskålen vänt uppåt bara så det inte blir missförstånd :D
Och jag trodde ni menade gummistoppet iiiiii framfjädern. :oops:
Forumsponsor
Evil__Knievel
Inlägg: 107
Blev medlem: 24 sep 2012 12:02
Ort: Glössbo Bollnäs

Re: Höjning av Niva?

Inlägg av Evil__Knievel »

Haha ja 2,5 cm kan jag gå med på att kapa bort jag har distanser för kulbulten

De är väl ingen ide att kapa gummit som sitter innanför fjädern?!
MVH
Per Fredin

Niva-06
Passat-05
Skriv svar