Eller så kan du göra som jag gjorde på volvo 242:an som jag konverterade med ett opel-sprut.
Bunta ihop överflödiga sladdar med buntband och lägg ECU, reläer och hela klabbet löst på golvet på passagerarsidan
Den går fortfarande på det viset
Vill man ha det snyggt kan man använda eltejp istället för bundband och lägga det under mattan.
Skämt åsido. Lägg så mycket som möjligt så högt som möjligt, bakom/under hanskfacker för både ecu och reläer tycker jag låter vettigt. GM's kretskort är visserligen väldigt väl skyddslackade, så det borde inte vara något problem att dränka den, men även om kontaktdonet _skall_ vara vattentätt vette fåglans om jag skulle lita på det.
Jag kommer nog flytta styrdonet på min -96:a till en högre placering.
Sen är det ju inte bara vatten från surhål som hamnar nära styrdonet om man sätter det vid A-stolpen som i original, man drar ju in en jäkla massa med skorna också och mattorna blir alltid dyngsura, så det blir ingen trevlig miljö där nere.
/M
Var med och påverka "Skräckis blir Sprut"!
-
- Inlägg: 735
- Blev medlem: 29 nov 2008 21:00
- Ort: Sundsvall