Var med och påverka "Skräckis blir Sprut"!

Behöver du tips eller hjälp? Ställ din fråga här.

Hur placerar jag GM-kabelstammen och ECUn?

Omröstningen slutade 03 jan 2009 14:49

1. Original (allt vid förarens vänsterben)
2
18%
2. ECU under handskfack, reläer i handskfack
6
55%
3. ECU under handskfack, reläer i motorrum
3
27%
4. ECU och reläer i låda i motorrum
0
Inga röster
 
Antal röster: 11

Markus Almroth
Inlägg: 735
Blev medlem: 29 nov 2008 21:00
Ort: Sundsvall

Re: Var med och påverka "Skräckis blir Sprut"!

Inlägg av Markus Almroth »

Eller så kan du göra som jag gjorde på volvo 242:an som jag konverterade med ett opel-sprut.

Bunta ihop överflödiga sladdar med buntband och lägg ECU, reläer och hela klabbet löst på golvet på passagerarsidan :-D

Den går fortfarande på det viset :-D

Vill man ha det snyggt kan man använda eltejp istället för bundband och lägga det under mattan.

Skämt åsido. Lägg så mycket som möjligt så högt som möjligt, bakom/under hanskfacker för både ecu och reläer tycker jag låter vettigt. GM's kretskort är visserligen väldigt väl skyddslackade, så det borde inte vara något problem att dränka den, men även om kontaktdonet _skall_ vara vattentätt vette fåglans om jag skulle lita på det.

Jag kommer nog flytta styrdonet på min -96:a till en högre placering.

Sen är det ju inte bara vatten från surhål som hamnar nära styrdonet om man sätter det vid A-stolpen som i original, man drar ju in en jäkla massa med skorna också och mattorna blir alltid dyngsura, så det blir ingen trevlig miljö där nere.

/M
Skriv svar