Utan lyse...

Behöver du tips eller hjälp? Ställ din fråga här.
NorrNivan
Inlägg: 60
Blev medlem: 12 dec 2008 23:59

Re: Utan lyse...

Inlägg av NorrNivan »

Mja, har varit tillsammans med "Divan" drygt ett år redan... Hennes med tiden allmänt förbättrade utseende (och invändiga hygien) har inneburit att jag redan blivit förälskad... fortfarande så finns där ingen tvekan om vem som bestämmer då jag fortfarande är som en toffel inför hennes knepiga nycker och infall :) Att fjäska med alltför dyra oljor och smink verkar man inte ha mkt för... hon behöver en fast och bestämd hand tror jag... men är för snäll ibland tror jag :oops:
Larsson
Inlägg: 1897
Blev medlem: 11 nov 2008 22:05
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Utan lyse...

Inlägg av Larsson »

Nytt laddrelä på väg.....!
/Larsson (Admin)

Lada Niva -80 (veteran)
Lada Niva -81 (veteran)

If speed kills.....Lada owners will live forever.
NorrNivan
Inlägg: 60
Blev medlem: 12 dec 2008 23:59

Re: Utan lyse...

Inlägg av NorrNivan »

Tack för reläet!
Nu ser det ut att fungera betydligt bättre... var och körde efter bytet och nu laddar den drygt 14 V. Kikade mera noga kring säkringarna då jag kom hem igen (bra ljus är inte dumt då man blir äldre:-) och då såg jag att även säkring 9 hade gett upp... instrument mm verkar nu fungera u.a. Däremot det sedan tidigare halvrisiga ljuset i instrumentpanelen verkar ha tappat ytterliggare någon lampa...
Hur bökiga är dessa att byta? Är det risk att jag funderar på ett tunt rep och en takbjälke av att försöka byta några av dessa?
Måste man lossa hastighetsmätarvajern? (gissar det...).
Larsson
Inlägg: 1897
Blev medlem: 11 nov 2008 22:05
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Utan lyse...

Inlägg av Larsson »

Du måste lossa instrumenteringen......men sen är det rena barnleken. Alla lampor i instrumenten sitter med sk. "Bajonett" fäste.....bara att trycka ner lite och vrida. Om du behöver ta loss vajern eller inte beror lite på hur tajt den är.....på min bil är den riktigt tajt så vajern måste bort för att man skall komma åt att byta lampor.

Perfekt att det började att funka med nytt relä! :)
/Larsson (Admin)

Lada Niva -80 (veteran)
Lada Niva -81 (veteran)

If speed kills.....Lada owners will live forever.
Skriv svar