Säsongshälsningar

Allmänt Lada-Niva snack!
rid54
Inlägg: 1476
Blev medlem: 20 apr 2012 16:25
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Säsongshälsningar

Inlägg av rid54 »

Hej.
Så här års brukar jag och min fru försöka komma undan den allmänna hetsen, och i samband därmed brukar vi försvinna från radartäckningen till ett helt icke-urbant ställe i örebrotrakten. Här handlar det alltså om ett par mil grusväg/smalväg från närmsta köpcentrum, vilket väl är rimligt säkerhetsavstånd, kan man tycka.

Vissa år har det krävts lite mer än en "vanlig bil" att komma fram till den avskilda boningen och då är det ju Niva som gäller; i år gick det dock bra med en Chrysler PT Cruiser, eftersom vinterläget är rätt lättsamt, än så länge. Blir vi insnöade när vi väl är på plats, får det väl bli lite övningar med traktorn, om vi absolut vill härifrån....

Sedan två år tillbaka finns det (lite oväntat) mobiltäckning av graden 4G i området. Detta innebär, har jag nu förstått, att man kan använda alla sina "normala internetkontakter" genom ett speciellt modem och då ligger ju lada-niva.se bra till för att ha kontakt med. Ska man absolut ha kontakter via internet, så är ju detta forum prio ett att hantera!

Jag vill nu passa på att framföra följande:
Ett tack till admingänget för att forumet hålls igång!
Ett tack till alla som gör inlägg, för att hålla forumet aktivt!
Ett tack till alla, för att forumet håller en hög profil när det gäller hyfs och pedagogisk/teknisk nivå.
En önskan om att jul och nyår blir rackarns kul för er alihop!
/Rickard
Niva 2011; "Grodan" (Vardīte)
Lada 2107 från 1984; "Olga" (såklart...)
Volvo TL 22 (935)
niva-2121
Inlägg: 1684
Blev medlem: 17 okt 2011 09:48
Ort: Åkers styckebruk

Re: Säsongshälsningar

Inlägg av niva-2121 »

Tack det samma. :D
Forumsponsor
Berlina
Inlägg: 292
Blev medlem: 01 feb 2017 13:01
Ort: Ringarum

Re: Säsongshälsningar

Inlägg av Berlina »

Som sagt. God fortsättning på er. Mys nu med nära och kära. Nivor eller :shock:? :lol:
Medlem 2019
ahlberg
Inlägg: 5092
Blev medlem: 12 nov 2008 07:46
Ort: Hässleholm/Stockholm

Re: Säsongshälsningar

Inlägg av ahlberg »

Tror jag kan skrivit det tidigare någonstans, men ett forum blir bara lika bra som dess medlemmar gör det. Moderatorer kan enbart, i bästa fall, ta bort otrevligheter. Så, det är en jäkla tur att - med väldigt få undantag - Niva-ägare oftast är ovanligt trevliga människor!
/mats
Utan Niva för närvarande..

Sponsrar lada-niva.se
uazbuhanka
Inlägg: 139
Blev medlem: 03 apr 2017 08:32
Ort: pålsboda

Re: Säsongshälsningar

Inlägg av uazbuhanka »

ja detta forum är klockrent gillar stämningen och hoppas
att träffa flera nästa år god jul och got nytt år till är alla
Senast redigerad av uazbuhanka den 18 dec 2018 18:01, redigerad totalt 1 gånger.
jake
Inlägg: 52
Blev medlem: 28 dec 2013 22:32
Ort: Strängnäs

Re: Säsongshälsningar

Inlägg av jake »

God jul & ett riktigt gott nytt år
Maskirovka
Inlägg: 104
Blev medlem: 03 nov 2018 08:21

Re: Säsongshälsningar

Inlägg av Maskirovka »

håller med om att forumet håller god ton, läste igenom en del och förvånandsvärt trevligt

slånger in en god midvinter, snart går vi mot ljusare tider med :)
Larsson
Inlägg: 1897
Blev medlem: 11 nov 2008 22:05
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Säsongshälsningar

Inlägg av Larsson »

ahlberg skrev: 15 dec 2018 16:29 Tror jag kan skrivit det tidigare någonstans, men ett forum blir bara lika bra som dess medlemmar gör det. Moderatorer kan enbart, i bästa fall, ta bort otrevligheter. Så, det är en jäkla tur att - med väldigt få undantag - Niva-ägare oftast är ovanligt trevliga människor!
Kan bara hålla med, är bara en eller ett par stycken vi har fått lyfta ut i nackskinnet.... :mrgreen:
/Larsson (Admin)

Lada Niva -80 (veteran)
Lada Niva -81 (veteran)

If speed kills.....Lada owners will live forever.
Skriv svar