Ny medlem på forumet

Allmänt Lada-Niva snack!
Thewizeguy
Inlägg: 17
Blev medlem: 18 dec 2016 00:02

Re: Ny medlem på forumet

Inlägg av Thewizeguy »

Ja jag tror inte att någon kan hålla sina känslor i styr när den där tornar upp i fjärran! :D

Men varför syns bara halva bilden?
Bor i överkalix
maggan
Inlägg: 501
Blev medlem: 07 nov 2011 14:22
Ort: Bodø - Norge

Re: Ny medlem på forumet

Inlägg av maggan »

Hej.

Välkommen som Nivaägare:)
Blev också klassad som mindre frisk i topplocket av sambon när jag surfade rundt här inne å suktade efter en Niva. Fick pengar i julklapp öronmärkta till Nivaköp, men detta är en helt annan liga. Att av sambon få en Niva som hun har köpt själv! Trodde inte sånt existerade :)
Och till på köpet en flott veteran med det coola dekaltrimmet, gratulerar!

Mina enda erfaringar men Niva är en -94 och det jag har lärt meg är att på en gammal Niva är det mycket som kommer att behövas svetsas.
Med dina kunnskaper och egenskaper kan detta blir ett långt och lyckligt bilägande.
Väldigt få gillar Lada men ALLA älskar en Niva.

Niva -94
Prosjekttråd: Min lilla Lada (Lada i Norge)
grezac
Inlägg: 24
Blev medlem: 19 nov 2016 11:46

Re: Ny medlem på forumet

Inlägg av grezac »

Tjenare grabbar.
Ny här på forumet blivit ägare till en Niva 09 .Jag har börjat botanisera i Nät utbytet av reservdelar överkomligt .
Jag har tidigare erfarenhet av typ safaritripper. Jag blev förälskad direkt i Nivan trots att jag kör tjänstebil ( SUV).
Jag hoppas kunna bidra till forumet. Jag ser fram emot att kunna delta i en träff med Niva galningar..Bild på älsklingen kommer inom kort.. :lol: :lol: :lol:
niva-2121
Inlägg: 1684
Blev medlem: 17 okt 2011 09:48
Ort: Åkers styckebruk

Re: Ny medlem på forumet

Inlägg av niva-2121 »

Välkommen till forumet och alla goda råd. :)
Vore trevligt att veta var du har dina bopålar nedslagna. ;)
Forumsponsor
niva-2121
Inlägg: 1684
Blev medlem: 17 okt 2011 09:48
Ort: Åkers styckebruk

Re: Ny medlem på forumet

Inlägg av niva-2121 »

JW:s Gorby skrev:Hej. Ny medlem här! Efter ha funderat då och då sen 80-talet har jag nu slagit till.
3 dec.-16 inhandlades en blå 2004:a i Malmö. 30 mil hem till Sandared gick bra men med oljud.
Föll för lite rost och fin insida och få mil om man ska tro på mätaren.
Har gått igenom rätt mycket redan. Bla. ny vattenpump, ny kopplingssats (köpte LUK, är det bra?)
Dessutom oljud och skadad 5:e växel med små metallbitar i oljan. Tog isär lådan och istället för
nya delar tog jag bort kuggarna på det drevet som även har back-drevet. Så nu 4-växlad och
förhoppningsvis mindre bekymmer. Och kommer nog sällan att köra över 90-100.
Hej och välkommen.
Undrar hur "Föll för lite rost" ska betonas? :roll:
Föll för littte rost, eller för för liiiite rost? :lol:
Forumsponsor
Skriv svar