Att Niva eller inte Niva... Varning, lååångt!

Allmänt Lada-Niva snack!
dieselpower
Inlägg: 124
Blev medlem: 01 feb 2011 20:38
Ort: NordvästraSkåne

Re: Att Niva eller inte Niva... Varning, lååångt!

Inlägg av dieselpower »

Det stod nånstans här på forumet: En Niva är aldrig riktigt hel, men aldrig riktigt trasig heller :D sanna ord! :mrgreen:
Lada Niva 2121-1,6 M5 -87
Grinolle
Inlägg: 167
Blev medlem: 18 okt 2015 23:44
Ort: Östernärke

Re: Att Niva eller inte Niva... Varning, lååångt!

Inlägg av Grinolle »

Haha, det verkar stämma såhär långt. :lol:

Sen kan man ju fundera på hur man är funtad själv. I morse var jag på dåligt humör för att jag skulle jobba. Inte för jobbet i sig, det är riktigt skoj för det mesta, utan för att det innebär att jag måste använda den målade tjänstebilen, istället för att få åka i min Lada. Jag åker bekvämare, tystare och bättre i tjänstebilen (en Dacia Sandero Stepway, så den är inget under av komfort, men avgjort modernare än Nivan), och chefen pröjsar soppan. Ändå surar jag för att jag inte få leka med min leksaksbil idag... :roll:
Man borde förmodligen åka in och få insidan av huvudet undersökt, men jag är rädd för vad de skulle kunna hitta, eller inte! :shock: :lol:

Anders Olsson
Niva igen, denna gång en svart Urban.
Doc_152
Inlägg: 13
Blev medlem: 23 okt 2015 17:58
Ort: Södertälje

Re: Att Niva eller inte Niva... Varning, lååångt!

Inlägg av Doc_152 »

Visserligen en bra bil, min syster kör också en. Men min fråga är nu. Om du får nog av bilkön. Kan du ta en genväg genom skogen/gräsmattan/diket etc med en Sandero?
niva-2121
Inlägg: 1684
Blev medlem: 17 okt 2011 09:48
Ort: Åkers styckebruk

Re: Att Niva eller inte Niva... Varning, lååångt!

Inlägg av niva-2121 »

dieselpower skrev:Det stod nånstans här på forumet: En Niva är aldrig riktigt hel, men aldrig riktigt trasig heller :D sanna ord! :mrgreen:
Trodde jag gällde Land Rover! :shock:
Forumsponsor
Grinolle
Inlägg: 167
Blev medlem: 18 okt 2015 23:44
Ort: Östernärke

Re: Att Niva eller inte Niva... Varning, lååångt!

Inlägg av Grinolle »

Doc_152 skrev:Visserligen en bra bil, min syster kör också en. Men min fråga är nu. Om du får nog av bilkön. Kan du ta en genväg genom skogen/gräsmattan/diket etc med en Sandero?
Nej, det kan jag absolut inte, men å andra sidan skulle nog inte chefen uppskatta om jag körde den skyltade/målade tjänstebilen på det sättet, även om det gick att ta såna genvägar... :lol:

Nåja, om inte annat så lär jag ju få åka Niva i helgen. Den som väntar på nåt gott...

Anders Olsson
Niva igen, denna gång en svart Urban.
Doc_152
Inlägg: 13
Blev medlem: 23 okt 2015 17:58
Ort: Södertälje

Re: Att Niva eller inte Niva... Varning, lååångt!

Inlägg av Doc_152 »

Grinolle skrev:
Doc_152 skrev:Visserligen en bra bil, min syster kör också en. Men min fråga är nu. Om du får nog av bilkön. Kan du ta en genväg genom skogen/gräsmattan/diket etc med en Sandero?
Nej, det kan jag absolut inte, men å andra sidan skulle nog inte chefen uppskatta om jag körde den skyltade/målade tjänstebilen på det sättet, även om det gick att ta såna genvägar... :lol:

Nåja, om inte annat så lär jag ju få åka Niva i helgen. Den som väntar på nåt gott...

Anders Olsson
Sant sant. Ibland glömmer jag att alla inte jobbar lika inkognito som jag. :D
maggan
Inlägg: 501
Blev medlem: 07 nov 2011 14:22
Ort: Bodø - Norge

Re: Att Niva eller inte Niva... Varning, lååångt!

Inlägg av maggan »

Hei.

Det var kul och intressant läsning, bra resonerat og riktig beslut til sist :D
Gratulerar med Niva!!!
Väldigt få gillar Lada men ALLA älskar en Niva.

Niva -94
Prosjekttråd: Min lilla Lada (Lada i Norge)
Grinolle
Inlägg: 167
Blev medlem: 18 okt 2015 23:44
Ort: Östernärke

Re: Att Niva eller inte Niva... Varning, lååångt!

Inlägg av Grinolle »

Tackar!
Imorgon är jag tjänstledig från jobbet för att ägna en heldag åt mitt politiska förtroendeuppdrag i Socialnämnden. Vad får det för konsekvenser? Jo, det innebär att tjänstebilen står parkerad hela dagen, och jag får köra min Niva, på en vardag! Det är stort, Hurra-hurra-hurra! :D

Anders Olsson
Niva igen, denna gång en svart Urban.
Skriv svar