Lada Sverige tar över reservdelarna från Nordic Carpart.

Allmänt Lada-Niva snack!
swelada
Inlägg: 331
Blev medlem: 15 dec 2008 22:39

Lada Sverige tar över reservdelarna från Nordic Carpart.

Inlägg av swelada »

Från Lada Sveriges Facebooksida:

"Lada Sverige tar över reservdelshanteringen i Sverige.

I mer än 15 år har Clas Olsson på Nordic Carpart hanterat reservderarna till nya och gamla Lada i Sverige. I Lada Sveriges nya anläggning i Eskilstuna har nu lagret flyttat in. Det innebär att du inte bara kan köpa en ny eller begagnad Lada hos oss, utan även reservdelarna och om du så vill reparationen. Verkstaden är ansluten till Mekonomen-kedjan."

https://www.facebook.com/LadaSverige
Vazmannen
Inlägg: 824
Blev medlem: 11 jul 2010 21:46
Ort: Degerfors

Re: Lada Sverige tar över reservdelarna från Nordic Carpart.

Inlägg av Vazmannen »

Hej!

Jo det var tider det,,, var förbi några gånger och fyndade lite utgånget till mina gammelvazar...

Stort lager hade Klas...

Hälsn Jan
swelada
Inlägg: 331
Blev medlem: 15 dec 2008 22:39

Re: Lada Sverige tar över reservdelarna från Nordic Carpart.

Inlägg av swelada »

Som det framgått i vissa andra trådar i forumet, så verkar det än så länge vara kaos på reservdelsfronten och obefintlig kommunikation/ svårt att få mejlsvar/ att få besked på reservdelsförfrågningar.
Lada Sverige har nu på sin fejsboksida svarat att det kommer att ta längre tid att vad de trott att få ordning på reservdelslagret.

Positiva nyheter verkar vara att Lada Sverige nu kommer att ombildas till Lada Skandinavien och även kommer att satsa på Ladas personbilar för hela den skandinaviska marknaden.
På ovan nämnda sociala media står även att Peter (ägaren av Lada Sverige) just nu befinner sig i Togliatti (Ladas hemstad i Ryssland).

Kan bli riktigt bra i slutänden om man blir en "riktig" fullvärdig generalagent för Skandinavien istället för att bara ta in Niva "i andra hand" från den lettiska importören i Riga som Ubbo/Lada Sverige hittills gjort.
Vazmannen
Inlägg: 824
Blev medlem: 11 jul 2010 21:46
Ort: Degerfors

Re: Lada Sverige tar över reservdelarna från Nordic Carpart.

Inlägg av Vazmannen »

Okej, låter bra...

De har väl inget lagersystem än...

Tror de fortfarande har Nordic carparts prislista i pappersformat...

Är nog lite gammaldags och har inte kaffat fejsbook än men jag tror merparten av de som kör äldre vaz lada inte ens har internet.

Borde ha gått ut information om förändringen av reservdelshanteringen via bilregistret till alla berörda...

Bara min tanke...

En helhetssyn på bilprogrammet är väl bra...

Får nog ta en tripp till E-tuna och inspektera någon dag...

Hälsn Jan
niva-2121
Inlägg: 1684
Blev medlem: 17 okt 2011 09:48
Ort: Åkers styckebruk

Re: Lada Sverige tar över reservdelarna från Nordic Carpart.

Inlägg av niva-2121 »

Vazmannen skrev:Okej, låter bra...

De har väl inget lagersystem än...

Tror de fortfarande har Nordic carparts prislista i pappersformat...

Är nog lite gammaldags och har inte kaffat fejsbook än men jag tror merparten av de som kör äldre vaz lada inte ens har internet.

Borde ha gått ut information om förändringen av reservdelshanteringen via bilregistret till alla berörda...

Bara min tanke...

En helhetssyn på bilprogrammet är väl bra...

Får nog ta en tripp till E-tuna och inspektera någon dag...

Hälsn Jan
Ingen bra idé. Företaget tillbommat sedan sommaren 2016.
Den otillförlitlige ägaren Anders Larsson har på Blocket i flera annonser däck och hjul till salu.
Han säger sig i tidningen Eskilstuna-Kuriren mest hålla på med företagsköp.
Enligt tidningen hans tjugofemte företagsköp.
Men helst vill han ägna sig åt Porscheaffärer - köpa och sälja Porschebilar.
Forumsponsor
Skriv svar