www.lada.nu

Allmänt Lada-Niva snack!
swelada
Inlägg: 331
Blev medlem: 15 dec 2008 22:39

www.lada.nu

Inlägg av swelada »

En av Sveriges Ladaimportörer: GT Service i Ryd verkar ha försvunnit, de hade domänen http://www.lada.nu som nu har övertagits av Ubbo.se.
Enligt Lada.nu så verkar Ubbo ha stora ambitioner för sajten i alla fall: Ladaförsäljning direkt on-line samt även kunskapsdatabas och diskussionsforum(varför inte samarbeta istället med lada-niva.se ;) )
ahlberg
Inlägg: 5092
Blev medlem: 12 nov 2008 07:46
Ort: Hässleholm/Stockholm

Re: www.lada.nu

Inlägg av ahlberg »

Personligen känns det ganska främmande att samarbeta med ett affärsdrivande företag - i ett sådant "samarbete" ligger trots allt någon form av ansvar, eller ett sorts uppdrag att sköta någon form av kundsupport, det må vara inofficiellt - men ändå ett uppdrag. Dessutom skulle trovärdigheten i de tips som lämnas kunna ifrågasättas.

Jag ser en styrka i att vara oberoende, opartiska - för Niva-folk - av Niva-folk.

Naturligtvis är alla välkomna att bli medlemmar - men styrkan i ett ideellt drivet forum är ju att ingen kan kliva in och "begära" att få hjälp - allt bygger på ett givande och tagande, vi hjälper varandra och alla kan bidra med något. Den som inte ger - kommer ganska snart att finna att ingen tycker det är så kul att hjälpa till.

Såå... om någon från Ubbo.se läser detta - länka gärna till oss, men var tydliga med att forumet inte är ett supportforum och inte har någon som helst koppling till något företag. Dessutom pysslar vi ju huvudsakligen med Niva - inte de andra Lada-modellerna.

My 2 cents (eller in Swedish: tycker jag i alla fall...)

Kommentera gärna!
/mats
Utan Niva för närvarande..

Sponsrar lada-niva.se
cerber0s
Inlägg: 53
Blev medlem: 16 nov 2008 18:44
Ort: Lomma (Malmö)

Re: www.lada.nu

Inlägg av cerber0s »

ahlberg skrev:Personligen känns det ganska främmande att samarbeta med ett affärsdrivande företag - i ett sådant "samarbete" ligger trots allt någon form av ansvar, eller ett sorts uppdrag att sköta någon form av kundsupport, det må vara inofficiellt - men ändå ett uppdrag. Dessutom skulle trovärdigheten i de tips som lämnas kunna ifrågasättas.

Jag ser en styrka i att vara oberoende, opartiska - för Niva-folk - av Niva-folk.

Naturligtvis är alla välkomna att bli medlemmar - men styrkan i ett ideellt drivet forum är ju att ingen kan kliva in och "begära" att få hjälp - allt bygger på ett givande och tagande, vi hjälper varandra och alla kan bidra med något. Den som inte ger - kommer ganska snart att finna att ingen tycker det är så kul att hjälpa till.

Såå... om någon från Ubbo.se läser detta - länka gärna till oss, men var tydliga med att forumet inte är ett supportforum och inte har någon som helst koppling till något företag. Dessutom pysslar vi ju huvudsakligen med Niva - inte de andra Lada-modellerna.

My 2 cents (eller in Swedish: tycker jag i alla fall...)

Kommentera gärna!
Jag håller helt med och har egentligen inget att tillägga...
"Kiss my shiny metal ass!" - Bender

Lada Niva -05, i alla fall det mesta av den...
swelada
Inlägg: 331
Blev medlem: 15 dec 2008 22:39

Re: www.lada.nu

Inlägg av swelada »

Om lada.nu (ubbo) har tänkt sig ett eget diskussionsforum, så är det nog bättre att de lägger en länk hit och precis som ahlberg säger tydligt påpekar att det här är ett ideelt oberoende forum, för tyvärr så tror jag att Sverige är för litet för två niva-inriktade forum.
hezzin
Inlägg: 205
Blev medlem: 02 dec 2008 22:24
Ort: Sandviken

Re: www.lada.nu

Inlägg av hezzin »

Håller med, jag tror risken att nån av entusiasterna här byter forum är minimal. Klart man kan vara på två forum samtidigt, men det känns som att man lägger energin på endast ett.
Men, det blir intressant att se vad Ubbo hittar på med sajten, hoppas den blir bra :)
Suzuki SJ 413 -86:a
Fabia - 10, original
Larsson
Inlägg: 1903
Blev medlem: 11 nov 2008 22:05
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: www.lada.nu

Inlägg av Larsson »

ahlberg skrev:Personligen känns det ganska främmande att samarbeta med ett affärsdrivande företag - i ett sådant "samarbete" ligger trots allt någon form av ansvar, eller ett sorts uppdrag att sköta någon form av kundsupport, det må vara inofficiellt - men ändå ett uppdrag. Dessutom skulle trovärdigheten i de tips som lämnas kunna ifrågasättas.

Jag ser en styrka i att vara oberoende, opartiska - för Niva-folk - av Niva-folk.

Naturligtvis är alla välkomna att bli medlemmar - men styrkan i ett ideellt drivet forum är ju att ingen kan kliva in och "begära" att få hjälp - allt bygger på ett givande och tagande, vi hjälper varandra och alla kan bidra med något. Den som inte ger - kommer ganska snart att finna att ingen tycker det är så kul att hjälpa till.

Såå... om någon från Ubbo.se läser detta - länka gärna till oss, men var tydliga med att forumet inte är ett supportforum och inte har någon som helst koppling till något företag. Dessutom pysslar vi ju huvudsakligen med Niva - inte de andra Lada-modellerna.

My 2 cents (eller in Swedish: tycker jag i alla fall...)

Kommentera gärna!
Håller med Ahlberg.....
/Larsson (Admin)

Lada Niva -80 (veteran)
Lada Niva -81 (veteran)

If speed kills.....Lada owners will live forever.
Skriv svar