Nya Nivor

Allmänt Lada-Niva snack!
hezzin
Inlägg: 205
Blev medlem: 02 dec 2008 22:24
Ort: Sandviken

Nya Nivor

Inlägg av hezzin »

Nån som vet nåt om Sören Wikman bil i Östersund? Dom har tydligen några sprillans nya Nivor, direktimporterad från "EU-land".. Måste vara Baltikum då? Nån som har nån erfarenhet från firman? Plus/minus om direktimporterade bilar?
Suzuki SJ 413 -86:a
Fabia - 10, original
Nivamasen
Inlägg: 135
Blev medlem: 01 dec 2008 20:17

Re: Nya Nivor

Inlägg av Nivamasen »

Det var rätt billigt va? Tyckte jag såg annons på blocket om de, vad jag förstår verkar nordic och vikman ha nån form av samarbete då han i sin tur verkar fixa delar som han inte har tillgängligt via vikman...
/Jonas
cerber0s
Inlägg: 53
Blev medlem: 16 nov 2008 18:44
Ort: Lomma (Malmö)

Re: Nya Nivor

Inlägg av cerber0s »

Den nordiska importören av Niva, eller Lada i allmänhet finns, eller fanns åtminstonde så sent som för ett år sedan i Danmark. Svensk återförsäljare som fick bilarna därifrån var GT Service i Ryd, men de verkar ha försvunnit. Tittar man i en Niva från början av 2000 till ca 2006 så är chansen rätt stor att man får se instruktionen till fördelningslådan, som sitter klistrad framför diffspaken, på danska. Om det inte råkar vara en bil som är importerad av Ubbo förstås. Kanske Danmark som är EU-landet?
"Kiss my shiny metal ass!" - Bender

Lada Niva -05, i alla fall det mesta av den...
hezzin
Inlägg: 205
Blev medlem: 02 dec 2008 22:24
Ort: Sandviken

Re: Nya Nivor

Inlägg av hezzin »

Japp, billigt värre, 80 tusen inkl dragkrok. Men inga garantier då...
Suzuki SJ 413 -86:a
Fabia - 10, original
Nivamasen
Inlägg: 135
Blev medlem: 01 dec 2008 20:17

Re: Nya Nivor

Inlägg av Nivamasen »

Garantier är väl bara möjligt att frånkomma om man säljer de privat? Det kanske är rh-garanti (runt hörnet garanti)
Verkar lite skumt om han säljer nya bilar vid sidan om, för han har väl en firma annars?
/Jonas
hezzin
Inlägg: 205
Blev medlem: 02 dec 2008 22:24
Ort: Sandviken

Re: Nya Nivor

Inlägg av hezzin »

Tja, jag vet alls inte... Men han sa att det var klart dom hjälper till om väsentliga saker rasar, motor, drivlina och sånt.... Jag vet inte alls jag om det är bra eller dåligt... Priset är ju onekligen bra... Men nu har jag iaf bestämt mig för en annan Niva :)
Suzuki SJ 413 -86:a
Fabia - 10, original
Christer Nivagorskij
Inlägg: 344
Blev medlem: 12 nov 2008 21:17
Ort: Sundsvall

Re: Nya Nivor

Inlägg av Christer Nivagorskij »

hezzin skrev:Men nu har jag iaf bestämt mig för en annan Niva :)
Kul!! Är den ljusgrön? ;)
Christer
Niva -97 "Swedish-Army-Edition"

Baxter: "Built for Siberia not suberbia"
Ahlberg:"Tror du vi pysslar med några j*dra hotrods här? Va?"
Skriv svar