zon`s niva prosjekt
Re: zon`s niva prosjekt
Har endelig fått litt tid med bilen. Den her modden krever vel ingen forklaring, får bare legge ut et par bilder (sier jo mer enn tusen ord) .
prøvemontert:
Alt virker til å fungere . Har bestillt nye lager og pakninger, så bare å vente nå .
prøvemontert:
Alt virker til å fungere . Har bestillt nye lager og pakninger, så bare å vente nå .
Re: zon`s niva prosjekt
Kvalitetstid foran arbeidsbenken:
Fixade også "glappet" på utg.axel :
Fixade også "glappet" på utg.axel :
Re: zon`s niva prosjekt
Nice work!
Hade oxå tänkt göra nått sånt med att märka lådan på locket genom att skriva "Stenkrypar låda"....men det blev aldrig att göra det.
Snyggt!
Hade oxå tänkt göra nått sånt med att märka lådan på locket genom att skriva "Stenkrypar låda"....men det blev aldrig att göra det.
Snyggt!
/Larsson (Admin)
Lada Niva -80 (veteran)
Lada Niva -81 (veteran)
If speed kills.....Lada owners will live forever.
Lada Niva -80 (veteran)
Lada Niva -81 (veteran)
If speed kills.....Lada owners will live forever.
Re: zon`s niva prosjekt
Alltid trevligt med bilder på kugghjul och handarbete! Nästan så man blir lite nostalgisk.. Skall bli kul att höra vad du tycker om resultatet!
/mats
Utan Niva för närvarande..
Sponsrar lada-niva.se
Utan Niva för närvarande..
Sponsrar lada-niva.se
Re: zon`s niva prosjekt
Jeg har ikke begynt å bruke bilen ennå. Går nok en stund innen jeg setter på stenkryparen. Jeg får kjøre litt med original først, så ser jeg skilnaden bedre.
Jeg er veldig spent selv . Kan jo også nevne at jeg ikke opplevde noe "nyp" mellom kugghjulen, så det går nok bra.
Jeg er veldig spent selv . Kan jo også nevne at jeg ikke opplevde noe "nyp" mellom kugghjulen, så det går nok bra.
Re: zon`s niva prosjekt
Endelig har jeg hatt tid til å montere vinsjen som har ligget i kjelleren i evigheter. Den ble overhalt i sommer, og bare bare ventet på å bli montert.
Selve vinsjen er en WARN M4500 (ca 2tonn). Frontfangeren er fra en Lada 1500s.
Rørene som er brukt har godstykkelse på 5mm og jeg har sveiset igjen bakendene med flattjern (øverst på bildet), jeg har også satt inn to ekstra bolter som går horisontalt gjennom rammebalkene.
relepakken er plassert under panseret, med en hovedstrømbryter mellom den og batteriet. Kablene er koblet inn foran på batteriet (synes ikke på bildet, men Optima batteriet har ekstra "chevrolet-poler").
Selve vinsjen er en WARN M4500 (ca 2tonn). Frontfangeren er fra en Lada 1500s.
Rørene som er brukt har godstykkelse på 5mm og jeg har sveiset igjen bakendene med flattjern (øverst på bildet), jeg har også satt inn to ekstra bolter som går horisontalt gjennom rammebalkene.
relepakken er plassert under panseret, med en hovedstrømbryter mellom den og batteriet. Kablene er koblet inn foran på batteriet (synes ikke på bildet, men Optima batteriet har ekstra "chevrolet-poler").
Re: zon`s niva prosjekt
Hm. Bildene ble litt "amputert" på høyresiden
-
- Inlägg: 745
- Blev medlem: 28 nov 2008 12:52
- Ort: Göteborg
Re: zon`s niva prosjekt
Grymt snyggt!
//Håkan
Nivalös! :-O Men kör just nu Nissan Patrol Y61 som Niva-Substitut
Nivalös! :-O Men kör just nu Nissan Patrol Y61 som Niva-Substitut
Re: zon`s niva prosjekt
Ser bra ut... finns mycket att fundera på inför ett sånt bygge..
/mats
Utan Niva för närvarande..
Sponsrar lada-niva.se
Utan Niva för närvarande..
Sponsrar lada-niva.se
Re: zon`s niva prosjekt
Har kjøpt dempere/fjærer til Ivan. Det er amerikanskproduserte PROCOMP. De er begagnade (ifølge selger har de stått på hans bil i ca 6 måneder).
Fjærene er like lange som originale, men litt "tjukkere". Bilen ble også litt bedre å kjøre på veien .
Framdemperne er ca 4 cm lengre enn originale:
Bakdemperne er ca 6 cm lengre enn mine gamle (som ikke er originale):
Ut å teste!!!
Fikk testet vinsjen og stenkryperen også og begge fungerte utmerket!
Kommer til å bytte olje på stenkryperen snart, men har så langt bare positivt og si om den. Ingen ulyder.
Fjærene er like lange som originale, men litt "tjukkere". Bilen ble også litt bedre å kjøre på veien .
Framdemperne er ca 4 cm lengre enn originale:
Bakdemperne er ca 6 cm lengre enn mine gamle (som ikke er originale):
Ut å teste!!!
Fikk testet vinsjen og stenkryperen også og begge fungerte utmerket!
Kommer til å bytte olje på stenkryperen snart, men har så langt bare positivt og si om den. Ingen ulyder.
Re: zon`s niva prosjekt
Har gjort en avtagbar dragkrok:
Re: zon`s niva prosjekt
Stilig dragkrok.
men vad säger besiktning om en hemapulad sådan? allt måste väl vara certifierat i dagens läge.
eller är det skillnad i Norge?=)
men vad säger besiktning om en hemapulad sådan? allt måste väl vara certifierat i dagens läge.
eller är det skillnad i Norge?=)
//Martin
*Volvo V70N-01
*Volvo 940Gl-91
*Vw bubbla 1200 -64
*Volvo V70N-01
*Volvo 940Gl-91
*Vw bubbla 1200 -64
Re: zon`s niva prosjekt
Jeg har en original-krok liggende hjemme, kommer nok til å bytte innen besiktning
Det er bare den bananformede delen som behøver byttes, tar ca. 10 minutter.
Det er nok minst like strengt i Norge, her kan man ikke forandre på noenting.
Det er bare den bananformede delen som behøver byttes, tar ca. 10 minutter.
Det er nok minst like strengt i Norge, her kan man ikke forandre på noenting.
Re: zon`s niva prosjekt
Snyggt jobbat..... (tänkte oxå på det där med besiktningen)
/Larsson (Admin)
Lada Niva -80 (veteran)
Lada Niva -81 (veteran)
If speed kills.....Lada owners will live forever.
Lada Niva -80 (veteran)
Lada Niva -81 (veteran)
If speed kills.....Lada owners will live forever.
-
- Inlägg: 208
- Blev medlem: 02 dec 2008 21:15
- Ort: Granhultsås
Re: zon`s niva prosjekt
Riktigt snygg dragkrok! Men, var har du gömt elkontakten? Eller har du inte hunnit med den ännu?
/Johannes. "Gläds icke, ty ljuset i tunelen kan vara ett tåg"
Vit -84 2,3 TD
Grön -84 1,6, Bruksbil.
Vit -84 2,3 TD
Grön -84 1,6, Bruksbil.