Rost lagning

Här kan du lägga upp en tråd om just din bil, berätta vad du gör med den!
Pettsson
Inlägg: 66
Blev medlem: 28 mar 2009 16:36
Ort: Luleå
Kontakt:

Rost lagning

Inlägg av Pettsson »

Ja nu börjar rostlagningen på 04an så nu får vi se om Mr Larssons tips om biltemas allsmäktiga produkter är så bra ,men zink färgen är inhandlad hos Mekonomen, har börjat på vänster sida med att slipa bort rosten men huvaligen vilket jobb,alla skruva och muttrar har rostat fast så nu är det 70% som går av,men fick ett tips av min mekkare att dra åt först och sedan lossa, så det en sida i taget. Man e ju med trä båt oxå och den är nu renslipad så det blir til att lacka sedan slipa bil sedan lacka så nu väntar man på sin semester som börjar nästa onsdag. Har börjat att fundera på en annan lack än orginal vita det lutar åt Desert cammo med roller.
:ugeek: en
you look after each other out there
Larsson
Inlägg: 1899
Blev medlem: 11 nov 2008 22:05
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Rost lagning

Inlägg av Larsson »

Härligt att det är fler än jag som har det hopplöst........
:)
/Larsson (Admin)

Lada Niva -80 (veteran)
Lada Niva -81 (veteran)

If speed kills.....Lada owners will live forever.
Christer Nivagorskij
Inlägg: 344
Blev medlem: 12 nov 2008 21:17
Ort: Sundsvall

Re: Rost lagning

Inlägg av Christer Nivagorskij »

Pettsson skrev:det lutar åt Desert cammo med roller
Bild
Christer
Niva -97 "Swedish-Army-Edition"

Baxter: "Built for Siberia not suberbia"
Ahlberg:"Tror du vi pysslar med några j*dra hotrods här? Va?"
Pettsson
Inlägg: 66
Blev medlem: 28 mar 2009 16:36
Ort: Luleå
Kontakt:

Rost lagning

Inlägg av Pettsson »

Nivan in progress,har nu fixat nästan all rost så det börjar lacka :!: mot lack sedan man läst på forumet så har jag BESTÄMT det blir riktig lack inte nån H2O baserad man e ju gammal så varför en massa nyheter,har en polare med spruta så det blir i partytältet så de så.Kollade priset hos vår lokala lack säljare det går på ca1300 så de e bara o tacka.
Bilder på detta blir när man får besök av nån data kunnig hadde här någon MR L för ett tag sedan men den infon försvan innan röken från crossen me MR L hadde lakt sig.
:ugeek: en
you look after each other out there
Skriv svar