Djuret 3

Här kan du lägga upp en tråd om just din bil, berätta vad du gör med den!
rickard
Inlägg: 4
Blev medlem: 27 jan 2016 18:31

Djuret 3

Inlägg av rickard »

Hej! Hag hämtade en Lada Niva -05a härom veckan i Göteborg. Hade en -87a när jag var yngre. Min fru hatade den första Nivan jag hade men den här hatar hon ännu mer. Men jag är glad. Ägde "henke" här på forumets Niva då. Har monterat "rocksliders" och lite burtonklibbor. Tänkte beställa ett sånt fräckt takräcke med stege i bak framöver. Har beställt lite grejer från russian4x4.de dom verkar ha det mesta. Fått en orderbekräftelse men sedan har det varit tyst? :( Någon som beställt därifrån? /Rickard

Nedan finns lite bilder på skönhten. Fattade inte hur man fick med dom i inlägget! :)

https://drive.google.com/drive/folders/ ... UJ4YkttWUU
rid54
Inlägg: 1476
Blev medlem: 20 apr 2012 16:25
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Re: Djuret 3

Inlägg av rid54 »

Jag har handlat på russian4X4.de. Det har funkat fint, men tar lite tid ibland.
/Rickard
Niva 2011; "Grodan" (Vardīte)
Lada 2107 från 1984; "Olga" (såklart...)
Volvo TL 22 (935)
Roggan
Inlägg: 159
Blev medlem: 26 jan 2011 15:29
Ort: Rödeby

Re: Djuret 3

Inlägg av Roggan »

Handlar också nästan uteslutande från russian4x4. Kan säga att frakttiderna varierar kraftigt. Från mindre än en vecka till nästan tre veckor. Maila och kolla är bästa tipset. De är bra att ha att göra med.
Den som inte är ett föredöme får istället vara ett varnande exempel
------------------------------------------------------------------------------------
Niva -97
Porsche 951 -86
swelada
Inlägg: 331
Blev medlem: 15 dec 2008 22:39

Re: Djuret 3

Inlägg av swelada »

Välkommen tillbaka till Niva-träsket!

Köpte du bilen av Variantbil? Har för mig jag sett en grön -05:a i deras annonser.
Zphinx
Inlägg: 156
Blev medlem: 01 sep 2015 18:42
Ort: Linköping

Re: Djuret 3

Inlägg av Zphinx »

Brukar oxå köpa grejer på 4x4. Har funkat bra. Leverans oftast på en vecka.
Har även köpt en del på Ladapower. Där kan leveransen ta tid. Men jag har alltid fått mina grejer.
rickard
Inlägg: 4
Blev medlem: 27 jan 2016 18:31

Re: Djuret 3

Inlägg av rickard »

swelada skrev:Välkommen tillbaka till Niva-träsket!

Köpte du bilen av Variantbil? Har för mig jag sett en grön -05:a i deras annonser.
Tackar! Det känns underbart! Hade som sagt en Niva för 7-8 år sedan. Japp jag köpte den av Variant bil. Prutade ner den till 30.000kr å är nöjd med det. Bytt lite inredning som var trasigt lite oljor. Fick ordern från Russian 4x4.de till slut (dom hade slarvat bort min order)
Skriv svar