Virres Niva -13

Här kan du lägga upp en tråd om just din bil, berätta vad du gör med den!
Tapio
Inlägg: 191
Blev medlem: 04 jul 2015 19:20
Ort: Göteborg

Re: Virres Niva -13

Inlägg av Tapio »

Halaj!

Ja, det var en schysst reseskildring. Jag håller helt med virre om att Nivan är ett ypperligt semesterfordon sålänge man håller sig inom närområdet och puttrar runt på småvägar och så. För oss på bästkusten passar ju Norge bra, och för de i syd kan man tänka sig att åka runt i Danmark och norra Tyskland. För de i öst passar färjan till Baltikum ypperligt. Eller en road trip till Finlands skärgård, med start Åland.

Själv har jag lite lösa planer på att åka till Ukraina nästa sommar. Jag tvekar mellan att köra mc eller ta Nivan. Allt talar för att jag borde ta Nivan, men jag tvekar. Ukraina är stort, och att köra långa dagsetapper i den där plåtburken är en pina.

angående Ahlbergs inlägg ovan: jo, jag har ett lite OTinlägg jag borde skriva, men inte orkat, och ett annat jag som trådstartare borde svarat på, men återigen: lat.
Ändå går jag in själv här dagligen för att kolla om någon skrivit nåt. Dåligt. Av mig.
Ett forum där medlemmarna inte bidrar dör ju sotdöden.

//T
Niva -12
Cadillac CDV -72
BMW R1100S -04
BMW K100 RS -90
Suzuki GSX 1100 -81
maggan
Inlägg: 501
Blev medlem: 07 nov 2011 14:22
Ort: Bodø - Norge

Re: Virres Niva -13

Inlägg av maggan »

Helt ening med herr Ahlberg, detta är för dåligt!

Hade följt gott med på uppladningen til denna resa og såg fram emot att få höra hur det gick.
Høres ut som en kjempetur, som vi sier her på andre siden grensen :D
Väldigt få gillar Lada men ALLA älskar en Niva.

Niva -94
Prosjekttråd: Min lilla Lada (Lada i Norge)
Virre
Inlägg: 811
Blev medlem: 08 dec 2013 17:20
Ort: Jönköping

Re: Virres Niva -13

Inlägg av Virre »

Hör o häpna men jag är tillbaka😁

Har haft ett uppehåll med niveriet och fuskat runt på atv och lite enduro hojar. Nivan har stått avställd o skämts på tomten men nu kom suget tillbaka.
Är så glad att jag inte sålt eller nått annat dumt. Till helgen är planen att starta upp raketen igen, såg att avgassystemet hänger oroväckande löst och att rosten fått ytterligare grepp dessvärre. Men nu kommer jag skita i putsen och bara köra, självklar fixa det mest uppenbara men inget extra puts.
På återhörande!
niva-2121
Inlägg: 1684
Blev medlem: 17 okt 2011 09:48
Ort: Åkers styckebruk

Re: Virres Niva -13

Inlägg av niva-2121 »

:D :lol:
Forumsponsor
Berlina
Inlägg: 292
Blev medlem: 01 feb 2017 13:01
Ort: Ringarum

Re: Virres Niva -13

Inlägg av Berlina »

Trevligt . Kör hårt ;)
Medlem 2019
ahlberg
Inlägg: 5092
Blev medlem: 12 nov 2008 07:46
Ort: Hässleholm/Stockholm

Re: Virres Niva -13

Inlägg av ahlberg »

Välkommen tillbaka.. vi gillar återfallsförbrytare!
/mats
Utan Niva för närvarande..

Sponsrar lada-niva.se
Skriv svar