Sockerbiten!

Här kan du lägga upp en tråd om just din bil, berätta vad du gör med den!
Vazmannen
Inlägg: 824
Blev medlem: 11 jul 2010 21:46
Ort: Degerfors

Re: Sockerbiten!

Inlägg av Vazmannen »

Hej!

Har du någon länk till detta? Letade men hittade inget i arkivet, kanske under annan rubrik...

Hälsn Jan
ahlberg
Inlägg: 5092
Blev medlem: 12 nov 2008 07:46
Ort: Hässleholm/Stockholm

Re: Sockerbiten!

Inlägg av ahlberg »

/mats
Utan Niva för närvarande..

Sponsrar lada-niva.se
Vazmannen
Inlägg: 824
Blev medlem: 11 jul 2010 21:46
Ort: Degerfors

Re: Sockerbiten!

Inlägg av Vazmannen »

Hej!

Jasså, där var den:-)

Kollade bara i artikelarkivet,,,

Tackar...

Hälsn Jan
rid54
Inlägg: 1476
Blev medlem: 20 apr 2012 16:25
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Re: Sockerbiten!

Inlägg av rid54 »

Vill passa på att ge mitt beröm för det estetiska i den nya stötfångaren du satte på plats. Den ger ett trevligt intryck av "behärskad funktionalitet", eller vad man kan kalla det. Seriös utan att vara iögonenfallande. Snyggt.
/Rickard
Niva 2011; "Grodan" (Vardīte)
Lada 2107 från 1984; "Olga" (såklart...)
Volvo TL 22 (935)
Vazmannen
Inlägg: 824
Blev medlem: 11 jul 2010 21:46
Ort: Degerfors

Re: Sockerbiten!

Inlägg av Vazmannen »

Hej!

http://www.forumbilder.com/image/Jam


Bild

En sådan måste ju funka...

Får riva isär min bakaxel och kika nån gång:-)


Hälsn Jan
Senast redigerad av Vazmannen den 21 dec 2013 19:02, redigerad totalt 2 gång.
ahlberg
Inlägg: 5092
Blev medlem: 12 nov 2008 07:46
Ort: Hässleholm/Stockholm

Re: Sockerbiten!

Inlägg av ahlberg »

Bild


Så här skall taggen se ut..

Kod: Markera allt

[img]http://www.forumbilder.com/images/2013/12/21/Bild_004.jpg[/img]
/mats
Utan Niva för närvarande..

Sponsrar lada-niva.se
Vazmannen
Inlägg: 824
Blev medlem: 11 jul 2010 21:46
Ort: Degerfors

Re: Sockerbiten!

Inlägg av Vazmannen »

Hej!

Får ju inte med hela bilden då...

Hälsn Jan
ahlberg
Inlägg: 5092
Blev medlem: 12 nov 2008 07:46
Ort: Hässleholm/Stockholm

Re: Sockerbiten!

Inlägg av ahlberg »

Det har du ju rätt i.. Sajten beskär bredden om den överstiger 640 punkter, eller nått. Men om man högerklickar och kör "visa bild" får man upp hela. Ja,ja.. Du gör som du vill.. ;)
/mats
Utan Niva för närvarande..

Sponsrar lada-niva.se
Vazmannen
Inlägg: 824
Blev medlem: 11 jul 2010 21:46
Ort: Degerfors

Re: Sockerbiten!

Inlägg av Vazmannen »

Hej!

Går inte alltid att få det som man vill:-)

Dock saknades det en mätklocka, fick sätta dit en annan mätare tillverkad i Sverige istället. Kostade dock bara en femma på loppis...

Mätverktyget var gratis:-) Är det samma som till 2101 seriens om till Niva måntro?

Hälsn Jan
Jens.H
Inlägg: 335
Blev medlem: 10 nov 2013 19:12
Ort: Säter

Re: Sockerbiten!

Inlägg av Jens.H »

rid54 skrev:Vill passa på att ge mitt beröm för det estetiska i den nya stötfångaren du satte på plats. Den ger ett trevligt intryck av "behärskad funktionalitet", eller vad man kan kalla det. Seriös utan att vara iögonenfallande. Snyggt.
Tackar tackar...blev faktiskt riktigt nöjd så här efter jag åxå....blir en bak åxå så fort jag hittar en till balk på jobbet=)
Idrott luktar svett....sport luktar bensin!!
Jens.H
Inlägg: 335
Blev medlem: 10 nov 2013 19:12
Ort: Säter

Re: Sockerbiten!

Inlägg av Jens.H »

Sånt där fint verktyg skulle jag åxå vilja ha :D Nyligen hemkommen från thailand och ett besök på biltema resulterade i lite bra att ha saker...billiga men säkert funktionella.
Bild
Bild
Idrott luktar svett....sport luktar bensin!!
Vazmannen
Inlägg: 824
Blev medlem: 11 jul 2010 21:46
Ort: Degerfors

Re: Sockerbiten!

Inlägg av Vazmannen »

Hej!

Visste inte att biltema fanns på Thailand:-)

Du verkar ju ha shoppat en del bra att ha grejor. En press önskar jag mig oxå...

Rejäl gängkloppa på väggen du har...

Roligt med alla verktyg man skaffar sig, vissa användr man ju bara en gång om ens det...

Ha det!

Jan
Jens.H
Inlägg: 335
Blev medlem: 10 nov 2013 19:12
Ort: Säter

Re: Sockerbiten!

Inlägg av Jens.H »

Vazmannen skrev:Hej!

Visste inte att biltema fanns på Thailand:-)

Du verkar ju ha shoppat en del bra att ha grejor. En press önskar jag mig oxå...

Rejäl gängkloppa på väggen du har...

Roligt med alla verktyg man skaffar sig, vissa användr man ju bara en gång om ens det...

Ha det!

Jan
Hade biltema funnits i Thailand så hade jag nog torskat vid incheckningen av bagaget ;) Ja precis som du säger,vissa verktyg används väldigt sällan...men tänk vad bra dom är när man väl behöver dom :D I somras tog jag en liten tur ner till Öckerö med caddyn bara för att hämta ett annat verktyg som jag velat ha en längre tid...julas lilla fräs har jag kommit väldigt långt med än så länge,men kände att det var dags för något litet och nätt med lite bättre stabilitet...och till sist blev det då en Arboga doning=)supernöjd med den än så länge.Har man litet garage så har man ;)Hade forumbilder inte legat nere nu så hade jag delat med mig av en bild :D
Idrott luktar svett....sport luktar bensin!!
Virre
Inlägg: 811
Blev medlem: 08 dec 2013 17:20
Ort: Jönköping

Re: Sockerbiten!

Inlägg av Virre »

Den där kofångaren blev jag sugen på, vilka mått är det på profilen?
Hur löste du infästningen till "rören" från karossen eller svetsade du den bara rakt på? Använde du orginal rören från karossen?
Många frågor nu men hoppas du orkar svara....
Jens.H
Inlägg: 335
Blev medlem: 10 nov 2013 19:12
Ort: Säter

Re: Sockerbiten!

Inlägg av Jens.H »

Virre skrev:Den där kofångaren blev jag sugen på, vilka mått är det på profilen?
Hur löste du infästningen till "rören" från karossen eller svetsade du den bara rakt på? Använde du orginal rören från karossen?
Många frågor nu men hoppas du orkar svara....
Måtten är 100x50x5mm och var det enda jag hittade just då...99% av det jag svetsar är ju rostfritt syrafast,och det vill jag ju inte ha.Vet inte om det är originalrören eller ej,men jag mätte ut hålen och borrade med en hålsåg och sen trädde jag bara över kofångaren :) när jag är nöjd med hur långt ut den skall sticka från bilen,så kommer jag att svetsa den både framifrån och bakifrån och då borde det bli väldigt stabilt.Ville helst klämma dit en vinsch åxå,men dom är ju så himla tunga och sen bygger det ju ännu mera framåt då.En annan viktig del som jag skulle vilja ha är en servo eller styrbroms...sista turen över kalhygget resulterade i två limmade tumnaglar :evil:
Idrott luktar svett....sport luktar bensin!!
Skriv svar