Tack Shit!Shit skrev:Jag måste säga att jag är imponerad över hur högt du lägger ribban och faktiskt också genomför det du åtagit dig. Tanken har slagit även mig just vad det gäller dieselmotorn från Peugeot/Citroën, fast då i en äldre Niva. Försök redan innan få tag på en extra dieselpump som du renoverar vid sidan av då en ny är ohemult dyr. Att glödstiften fastnar i sätet är heller inte ovanligt, men till trots så tar Citroëndieseln dig till världens ände och tillbaka! Jag har haft "nöjet" att arbeta med Citroën i många år.
Lycka till!
Kul att det någon som delar mina ideer angående motorbyte. Ser ut som jag har en sprängkåpa på gång från en slaktad dieselniva, de är annars svåra att få tag på och då slipper jag göra en adapterplatta mellan motor och växellåda.
Har sett dieselpumpar till salu några gånger från 500-1000 på nätet, kanske får slå till om det dyker upp en billig en.
Det är an lång lista med ting som måste fixas innan jag kan prova att besikta. Så det är bara att hänga i om man vil bli färdig innan året är över.
Dragkroken behövde lite omsorg. Fästet till kontakten hadde gett vika till rosten för länge sedan, likaså kabeln. Gjorde en ny släpvangnskontakt med en kontakt för att kunna ta bort allt om man önskar, för ca ett år sedan. På tiden att den får ett fäste att sitta i
fick gå i skrothögen och hittade en brakett frå den gamla renaulten som kunde tilpassas.
och så blev det när allt var på plats, ny kabel dragen och ny kontakt installerad i karossen