Re: Homegrown Niva
Postat: 03 maj 2012 20:45
Har nog blivit en 15-20mil n utan större missöden
Trodde nog att det skulle gå sönder nånting i alla fall, typ en drivaxel eller att bakaxeln lämnar in.Än så länge inga problem
Sladdade lite grusväg härom dagen så tappade jag lite av mitt proffessoriska gasreglage (gasvetstråd).Som tur var så hade jag lite tunn kabel i bilen så att jag kunde knyta ihop ett nytt, det blev lite för bra för det sitter där ännu
Skall försöka att fixa ett permanent reglage med bättre utväxling på pedalen när det känns prioriterat.
Tänkte låta förspänningen på WGn vara så länge och fixa saker runt om ring för att få ut mer effekt på samma ladd.Laddar ca 0.7bar men Biltema mätaren visar 0.5 och -0.2 med bilen avstängd.
Har smiskat runt lite nu och det är ganska förvånade miner när en Niva accar om dom
Funkar fint att marscha 120-130 utan att den är ansträngd(borde gå lite snabbare än mätarfart då däcken har lite större rullomkrets,kommer testa mot GPS senare).120 jämn fart och plattar på så accar den fint ett tag innan soppa problemen kommer, åker jämnt ett tag så finns det soppa igen En hel del pyssel och sortering kvar men redan nu helt ok.
Kollar man loggen från G-techen så växlar man redan vid 5000rpm, trodde av tidigare erfarenhet att det användbara registret skulle bli klart längre efter turbomatning (Ahlberg kanske får rätt ändå).Orginal systemet som är kvar efter downpipen kan mycket väl vara en liten bov samt bränsle tillföreln till fuggen en annan.
Trodde nog att det skulle gå sönder nånting i alla fall, typ en drivaxel eller att bakaxeln lämnar in.Än så länge inga problem
Sladdade lite grusväg härom dagen så tappade jag lite av mitt proffessoriska gasreglage (gasvetstråd).Som tur var så hade jag lite tunn kabel i bilen så att jag kunde knyta ihop ett nytt, det blev lite för bra för det sitter där ännu
Skall försöka att fixa ett permanent reglage med bättre utväxling på pedalen när det känns prioriterat.
Tänkte låta förspänningen på WGn vara så länge och fixa saker runt om ring för att få ut mer effekt på samma ladd.Laddar ca 0.7bar men Biltema mätaren visar 0.5 och -0.2 med bilen avstängd.
Har smiskat runt lite nu och det är ganska förvånade miner när en Niva accar om dom
Funkar fint att marscha 120-130 utan att den är ansträngd(borde gå lite snabbare än mätarfart då däcken har lite större rullomkrets,kommer testa mot GPS senare).120 jämn fart och plattar på så accar den fint ett tag innan soppa problemen kommer, åker jämnt ett tag så finns det soppa igen En hel del pyssel och sortering kvar men redan nu helt ok.
Kollar man loggen från G-techen så växlar man redan vid 5000rpm, trodde av tidigare erfarenhet att det användbara registret skulle bli klart längre efter turbomatning (Ahlberg kanske får rätt ändå).Orginal systemet som är kvar efter downpipen kan mycket väl vara en liten bov samt bränsle tillföreln till fuggen en annan.