Nu kommer en redovisning på varför det inte hänt ett skit med Nivan på ngn dag.
Då det var slalom/konbane premiär i helgen så måste det förberedas en del.Slalomtävlingar fungerar som en utförsåkningstävling, man kör en utstakad bana(konor).Istället för tyngdlagen så använder vi motorn, den som avverkar banan på kortast tid vinner.Ett straffsystem finns för touch av konor 1 sek tillägg grov påkörning/felkörning 5 sek tidstillägg.Var oklart om jag skulle tävla i Classic eller R-klassen.
I Classic är det i princip en std Porsche från före 83 på std däck som gäller.För R-klassen är det i stora drag fritt med det mesta men däcken begränsas till R-däck ,slicks ej godkänt.
Då jag vunnit classic ett antal ggr så valde jag R-klassen.R-däck som egentligen köpts till en annan bil för 4år sen kom nu till användning

då det är noll budget så får man köra lite Kajsa Warg. 4st gamla men nya Hangcook 211or 225/50-15 åkte jag till en kompis och krängde på fälg.Då min bil är klart undermotoriserad jfr motståndet i klassen (dom har 100-350hk mer än mig) så kände jag att det måste lättas mer än vanlig, som är ur med passagerarstol och bakre kofångare.

Så här ser aktern ut när man skall köra med dom stora pojkarna

typ 20kg bort.
Mer måste göras i år då jag vet att bilen i detta skick är lite för långsam så det blev till att ta ur baksäte mattor asfaltmattor etc ur bilen.

En hög med inredningsdetaljer.

2 Ica kassar med asfaltmatta ca 15kg.

Så här blev den efter 10 timmars lättningsslit troligen 70kg bort, passagerarstolen har trilla i igen.
Gjorde bilen helt klar på fredag kvällen,tankade kolla oljan skrubba in däcken och justera lufttrycken.
Första deltävlingen för året avlöpte till min favör med en vinst
Så nu återupptas Niva pysslet