Lada Kalina

Givetvis är Ladaägare som inte kör Niva välkomna att hänga här, detta är deras tråd.
NivaMatti
Inlägg: 109
Blev medlem: 24 jan 2009 17:54
Ort: Örnsköldsvik

Lada Kalina

Inlägg av NivaMatti »

Hej!

Jag har fått ögonen på Lada Kalina. Finns det någon som har sett denna modell i verkligheten eller kanske t.o.m. fått provköra en. Det skulle vara roligt att höra.
Jag har kollat upp priset på en kombi, (Kalina 1117), hos BL:s Motor i Umeå och inkl. klimat, elhissar, servo, dubbla airbags, mv+kupe'utt. radio, metallic samt vinterdäck så kostar den 130.000:-
Med 16v motorn på 1,4 l ligger förbrukningen på ca: 5l/100km. Det låter som en riktigt bra pendlarbil. Den finns även som 4wd men den verkar bara finnas i Ryssland.

BildBild
Mvh,

Matti

Subaru Impreza 2.0GX -02
Subaru Legacy 2.0GL -01

You can go fast.... I can go everywhere!
Lenin
Inlägg: 126
Blev medlem: 04 jan 2009 22:33

Re: Lada Kalina

Inlägg av Lenin »

Jag provsatt en i Stockholm. Jag skulle provköra men batteriet var urladdat så det blev inget av med det. jag kör för närvarande Samara 96 och jämfört med Samaran är Kalinan från en helt annan planet. Allt känns väldigt rejält jämfört med min bil. Prislappen du hittat verkar väl tilltagen. I Tyskland kostar Kalina från 7990€ spritt ny ( www.lada.de )och en begagnad 2008 med 1400 mil på mätaren kostar 3799€. ( mobile.de) Även om man bor i Umeå borde prisskillnaden kunna locka till en tysklandsutflykt.
E4a
Inlägg: 122
Blev medlem: 25 sep 2009 21:40
Ort: Sundsvall (Johannedal och Stöde)

Re: Lada Kalina

Inlägg av E4a »

130 000, fy fan va dyrt. En Dachia Sandero går ju på 80 å den lär ju inte vara sämre. Ryska bilar måste förtst upp till bevis innan de kan caha in, som Skoda, de startade som lågprisfolka men visade sig vara helt ok, nu ta ut "vanliga" priser. Fattar du hu fin begagnad japan eller koreabil du får om du bara är ute efter en pendlare o är beredd att betala 130 00! Varför inte en Hyndai cupe, för runt 80 - 100? Går billigt, snygg som en ferarri o behöver inte mycket service, ska man köra mkt prylar så lånar man ju ändå frugans kombi eller hänger ett släp efter Nivan.
Belvedere -59, vilande projekt
Kleinbus -77, gul och fin
Niva -80 (-79), på bättringsvägen
Många Mc i olika stadier
ahlberg
Inlägg: 5092
Blev medlem: 12 nov 2008 07:46
Ort: Hässleholm/Stockholm

Re: Lada Kalina

Inlägg av ahlberg »

Men, man måste ju vara beredd att betala lite för att få köra Lada! :)

(annars, visst har du rätt, E4a... )
/mats
Utan Niva för närvarande..

Sponsrar lada-niva.se
Skriv svar