Ny bil VAZ1300DL

Givetvis är Ladaägare som inte kör Niva välkomna att hänga här, detta är deras tråd.
PEK
Inlägg: 99
Blev medlem: 24 okt 2013 14:50
Ort: Nacka

Ny bil VAZ1300DL

Inlägg av PEK »

Köpte en "ny" bil idag, en VAZ 2103 1300 DL -81. Köpte den av första och enda ägaren, ca 6300 mil på 34 år! Aldrig vinterkörd och i ett utomordentligt skick, men tarvar såklart en rejäl service och översyn av bromsar och så. Den har bara gått fram och tillbaks till besiktningen de senaste 10-15 åren. Novembermörkret omöjliggör en bild, men jag tog en på original försäljningsbroschyr som jag fick med (tillsammans med all annan tänkbar dokumentation). Naturligtvis är den orange som på broschyren med brun inredning! Kan det bli bättre? Riktigt glad är jag. Trist bara att den blir skådebröd i garaget de närmaste 3-4 månaderna. (Men det ger mig ju lite tid att lista ut hur man startar en bil med vev...)

Bild
Grön Niva -13
ahlberg
Inlägg: 5092
Blev medlem: 12 nov 2008 07:46
Ort: Hässleholm/Stockholm

Re: Ny bil VAZ1300DL

Inlägg av ahlberg »

Grattis! Har sneglat på liknande på Blocket många gånger
/mats
Utan Niva för närvarande..

Sponsrar lada-niva.se
maggan
Inlägg: 501
Blev medlem: 07 nov 2011 14:22
Ort: Bodø - Norge

Re: Ny bil VAZ1300DL

Inlägg av maggan »

Gratulerar med ny stilig automobil :)

Att starta bil med vev är ett rent nöje bara för att man kan :)
Kan vara lite trixigt om bilen har stått still en stund men annars går det bara fint.
Lycka till!
Väldigt få gillar Lada men ALLA älskar en Niva.

Niva -94
Prosjekttråd: Min lilla Lada (Lada i Norge)
Doc_152
Inlägg: 13
Blev medlem: 23 okt 2015 17:58
Ort: Södertälje

Re: Ny bil VAZ1300DL

Inlägg av Doc_152 »

Åh dessa är bekanta. Minns när jag var liten och fick åka zsiguli för första gången. Tyckte det var det coolaste som fanns. Har på senare år skruvat omänskligt många av dessa. Grattis till ett fantastiskt bilköp. Du kommer inte ångra dig, charm har den i överflöd.
Vazmannen
Inlägg: 824
Blev medlem: 11 jul 2010 21:46
Ort: Degerfors

Re: Ny bil VAZ1300DL

Inlägg av Vazmannen »

Trevligt med lite personbilar också...

Inredningen är brun med bruna mattor och brunsvarta dörrsidor? Så ser min 2103:a från 78:ut,,,

Också orange men inte i lika fint skick som din... Lite Televerket över anrättningen...

Du får fota nån bild från garaget...

Hälsn Jan
PEK
Inlägg: 99
Blev medlem: 24 okt 2013 14:50
Ort: Nacka

Re: Ny bil VAZ1300DL

Inlägg av PEK »

Foton kommer när vädret tillåter. Just nu står den uppallad i det mörka garaget och väntar på nyrenoverade fälgar och nya däck, självklart med smal vit rand... Förhoppningsvis kan lite hinnas med under mellandagarna.
Check på inredningen men drar mer åt det gula jämfört med Televerket.

God jul!

/Per
Grön Niva -13
Skriv svar