Lada Priora 2010

Givetvis är Ladaägare som inte kör Niva välkomna att hänga här, detta är deras tråd.
NivaMatti
Inlägg: 109
Blev medlem: 24 jan 2009 17:54
Ort: Örnsköldsvik

Lada Priora 2010

Inlägg av NivaMatti »

Hej!

Var i Umeå och servade Nivan hos BL:s Motor. De hade i dagarna fått hem en färsk Priora 2172 och höll på att färdigställa den för lev. till kund.
Jag passade på att ta några bilder.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Denna bil var utrustad med AC, servo, ABS och elhissar. Konstruktionen under samt hjulupphängningar tyder på att bilen är gjord för ryska vägar, robust samt att några onödiga stag inte existerar.
Rostskyddet samt innerskärmarna är riktigt gediget, ordentligt behandlat både ut och invändigt. Prislapp, runt 125tkr.
Senast redigerad av NivaMatti den 04 jun 2010 17:34, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh,

Matti

Subaru Impreza 2.0GX -02
Subaru Legacy 2.0GL -01

You can go fast.... I can go everywhere!
Arriemöller
Inlägg: 73
Blev medlem: 12 feb 2010 01:21
Ort: Söderslätt

Re: Lada Priora 2010

Inlägg av Arriemöller »

Instrumentpanelen påminner om min gamla SAAB 900 -88
SmygeBosse
Inlägg: 130
Blev medlem: 09 apr 2010 16:15
Ort: Smygehamn
Kontakt:

Re: Lada Priora 2010

Inlägg av SmygeBosse »

Snygg bil, troligen mycket bil för pengarna. Trevligt att få se bilder på den. Sedan Svenska Lada tog ner skylten har märket inte marknadsförts i vårt land med någen reda - i alla fall inte i min sydliga del av landet.
Lada Niva 1,7i - 2010
Suzuki Grand Vitara V6A XL7 - 2002
NivaMatti
Inlägg: 109
Blev medlem: 24 jan 2009 17:54
Ort: Örnsköldsvik

Re: Lada Priora 2010

Inlägg av NivaMatti »

Hittade en färsk notis bland nyheterna i vi bilägare. Om inte länken fungerar, gå till vi bilägare och skriv Lada i sökrutan.
Bland annat säger den intervjuade personen i artikeln ''den klarar våra vägar''.

BL:S har också en kombi på ingång, fixar bilder när den kommit hem.

http://www.vibilagare.se/zino.aspx?articleID=15550
Mvh,

Matti

Subaru Impreza 2.0GX -02
Subaru Legacy 2.0GL -01

You can go fast.... I can go everywhere!
han00enb
Inlägg: 2
Blev medlem: 21 jul 2011 15:08

Re: Lada Priora 2010

Inlägg av han00enb »

På ryska sajter har det presenterats en uppdatering av Prioran. Exteriöra modifieringar samt Glonass-navigering är några av nyheterha. På en sida läser jag även om införande av effektivare ABS samt ESP(?). Liksom med Nivan har man även modifierat fjädring och hjulupphängning för ett mer "europeiskt" snitt.
Larsson
Inlägg: 1897
Blev medlem: 11 nov 2008 22:05
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Lada Priora 2010

Inlägg av Larsson »

han00enb skrev:På ryska sajter har det presenterats en uppdatering av Prioran. Exteriöra modifieringar samt Glonass-navigering är några av nyheterha. På en sida läser jag även om införande av effektivare ABS samt ESP(?). Liksom med Nivan har man även modifierat fjädring och hjulupphängning för ett mer "europeiskt" snitt.
Välkommen till forumet Hamppe (detta är en av mina gamla klasskamrater från Pajala, en sann Vänsterpartist) ;)
/Larsson (Admin)

Lada Niva -80 (veteran)
Lada Niva -81 (veteran)

If speed kills.....Lada owners will live forever.
Skriv svar